У Львові розробили нові правила користування електротранспортом, які мають низку нововведень, зокрема вищу вартість придбаного у водія разового квитка, можливість електронної оплати за проїзд та повернення коштів за квиток у разі поломки трамвая чи тролейбуса. Відповідний проект рішення виконавчого комітету, який поки не затверджений, оприлюднений на офіційному сайті Львівської міської ради. Про це повідомляє
Зазначимо, що раніше попередні правила користування трамваями та тролейбусами були визначені наказом Кабміну, який втратив чинність у грудні 2017 року. Після цього місцеві ради отримали змогу самі встановлювати правила користування міським електротранспортом.
У проекті рішення виконкому передбачено, що контролером може бути не лише працівник ЛКП "Львівелектротранс", як це було раніше, а й "юридичної особи, яка в договірному порядку надає послуги Перевізнику з контролю оплати проїзду". Таким чином фактично легалізується контроль, які здійснюють представники ГФ "Патріоти", ЛКП "Муніципальна дружина" або інших громадських формувань чи фірм.
Значно розпишиться перелік способів оплати за проїзд. Крім разових загальних і пільгових квитків та абонементів нові правила передбачають оплату за допомогою електронних квитків через смартфон та банківськими картками.
При цьому планують запровадити кілька тарифних планів на проїзд:
- "разова поїздка" – тариф, який застосовується лише в одному транспортному засобі і надає можливість однієї поїздки до кінцевого пункту маршруту в одному напрямку; тариф разової поїздки відповідає базовому тарифу;
- "разова поїздка у водія" – застосовується при купівлі паперового квитка у водія транспортного засобу; при цьому квиток, придбаний у водія, буде дорожчим, ніж придбаний у кіоску на зупинці.
- "місячний абонемент" – тариф, якій дає право на необмежену кількість поїздок у протягом 30 діб від дати покупки;
- "квиток у контролера" – нововведення, що застосовується контролерами в разі виявлення факту безоплатного проїзду; такий квиток буде дорожчим за разовий;
- "короткостроковий абонемент" – тариф (тарифи), які дають право на необмежену кількість поїздок протягом короткострокового періоду, як правило від однієї доби до п’яти діб;
- "пільговий тариф" – тариф для пасажирів, які мають право на пільгу під час користування міським електротранспортом; передбачає наявність у пасажира додатково документа, що надає право на пільгу.
Нові правила передбачають більш жорсткі умови оплати за проїзд. Якщо раніше пасажир мав просто оплатити проїзд і закомпостувати квиток, то тепер він має зробити це "негайно", щойно увійшовши до електротранспорту.
При цьому пасажир, який хоче придбати квиток у водія, мусить заходити лише через передні двері трамвая чи тролейбуса.
Натомість запроваджується можливість повернення вартості разового квитка у разі поломки електротранспорту і простою понад 30 хвилин.
Також нові правила зобов’язують водіїв вмикати кондиціонери та опалення, однак лише в тих вагонах, у яких вони наявні.
Зазначимо, що нові правила поки не затверджені виконавчим комітетом Львівської міської ради, а отже не вступили в дію. Коли саме їх затвердять, наразі не відомо.
Додамо, що з 1 квітня 2018 року у львівському електротранспорті планують підвищити вартість проїзду. Новий тариф у проекті відповідного рішення поки не вказаний, однак за розрахунками ЛКП "Львівелектротранс", мінімальний обґрунтований тариф мав би становити 5 грн. Нинішню вартість проїзду – 3 грн за загальний та 1,5 грн за пільговий квиток – львівська мерія затвердила лише півроку тому, а тариф почав діяти з 1 вересня 2017 року.
Во Львове разработали новые правила пользования электротранспортом, которые имеют ряд нововведений, в частности высокую стоимость приобретенного у водителя разового билета, возможность электронной оплаты за проезд и возврат средств за билет в случае поломки трамвая или троллейбуса. Соответствующий проект решения исполнительного комитета, который пока не утвержден, обнародован на официальном сайте Львовского городского совета. Об этом сообщает
Отметим, что ранее предварительные правила пользования трамваями и троллейбусами были определены приказом Кабмина, утратил силу в декабре 2017 года. После этого местные советы получили возможность сами устанавливать правила пользования городским электротранспортом.
В проекте решения исполкома предусмотрено, что контроллером может быть не только работник ЛКП "Львовэлектротранс", как это было раньше, но и "юридического лица, в договорном порядке предоставляет услуги Перевозчику по контролю оплаты проезда". Таким образом фактически легализуется контроль, которые осуществляют представители ГФ "Патриоты", ЛКП "Муниципальная дружина" или других общественных формирований или фирм.
Значительно расшириться перечень способов оплаты за проезд. Кроме разовых общих и льготных билетов и абонементов новые правила предусматривают оплату с помощью электронных билетов через смартфон и банковскими карточками.
При этом планируется ввести несколько тарифных планов на проезд:
- "Разовая поездка" - тариф, который применяется только в одном транспортном средстве и позволяет одну поездку до конечного пункта маршрута в одном направлении; тариф разовой поездки соответствует базовому тарифу;
- "Разовая поездка у водителя" - применяется при покупке бумажного билета у водителя транспортного средства; при этом билет, приобретенный у водителя, будет дороже, чем приобретенный в киоске на остановке.
- "Месячный абонемент" - тариф, которой дает право на неограниченное количество поездок в течение 30 суток со дня покупки;
- "Билет у контролера" - нововведение, которое применяется контроллерами в случае выявления факта бесплатного проезда; такой билет будет дороже розового;
- "Краткосрочный абонемент" - тариф (тарифы), которые дают право на неограниченное количество поездок в течение краткосрочного периода, как правило, от одних суток до пяти суток;
- "Льготный тариф" - тариф для пассажиров, имеющих право на льготу при использовании городским электротранспортом; предполагает наличие у пассажира дополнительно документа, предоставляющего право на льготу.
Новые правила предусматривают более жесткие условия оплаты за проезд. Если раньше пассажир должен просто оплатить проезд и закомпостировать билет, то теперь он должен сделать это "немедленно", только войдя в электротранспорт.
При этом пассажир, который хочет приобрести билет у водителя, должен заходить только через переднюю дверь трамвая или троллейбуса.
Вместо этого вводится возможность возврата стоимости разового билета в случае поломки электротранспорта и простой более 30 минут.
Также новые правила обязывают водителей включать кондиционеры и отопление, но только в тех вагонах, в которых они имеются.
Отметим, что новые правила пока не утверждены исполнительным комитетом Львовского городского совета, а следовательно, не вступили в силу. Когда именно их утвердят, пока не известно.
Добавим, что с 1 апреля 2018 года в львовском электротранспорте планируют повысить стоимость проезда. Новый тариф в проекте соответствующего решения пока не указан, однако по расчетам ЛКП "Львовэлектротранс", минимальный обоснованный тариф должен составлять 5 грн. Нынешнюю стоимость проезда - 3 грн. за общий и 1,5 грн. за льготный билет - львовская мэрия утвердила лишь полгода назад, а тариф начал действовать с 1 сентября 2017 года.