дебаты, школьники, проектШколяр та школярка зі Львову вийшли до півфіналу проекту "Молодь дебатує".

Четвірку півфіналістів вибирали на міжрегіональному відбірковому етапі проекту у Вінниці. Для дебатів організатори вибрали серйозну тему: "Чи варто поступово відмовлятися від виробництва електроенергії на атомних станціях України?". У дебатах брали участь школярі зі Львова, Вінниці, Житомира та Чуднова. Такі ж відбіркові етапи пройшли у Ніжині, Херсоні та Полтаві. Найкращі визначаться на півфіналах і в національному фіналі проекту в лютому 2019 року в Харкові.

Проект за унікальною німецькою методикою Jugend debattiert об'єднує школярів, які люблять і вміють брати участь в публічних дискусіях та шукати істину в суперечці. З'явилася методика у Німеччині, щорічно в дебатах за нею беруть участь сотні тисяч німецьких школярів.

Проект "Молодь дебатує" проходить в Україні вже третій рік. В країні методу навчаються 700 дітей із 40 шкіл у 12 областях. Понад усе журі оцінить вміння учасників репрезентувати в дебатах усі можливі аргументи щодо теми, максимально наблизившись до вироблення спільного рішення. З вересня новачки освоювали методику разом із учителем, грали товариські дебати між собою або з іншими школами, а змагалися "по-дорослому" вже на міжрегіональному етапі. Півфіналістами стали:

  • Надія Шимків (Львівська правнича гімназія)
  • Оксана Лебідь (Хмільницька ЗОШ №3, Вінницька область)
  • Андрій Марценюк (Якушинецька СЗОШ-гімназія, Вінницька область)
  • Богдан Синчук (Львівський ліцей №28)

"Мені подобається в форматі Jugend debattiert, що треба переконувати аудиторію, не ображаючи опонента, бо часто у людей з цим проблеми. Це дуже хороше вміння".

Один з переможців етапу 10-класник Богдан Синчук.

На думку коордінаторки проекту в Україні Ольги Борисенко, учасники дебатів глибоко занурилися у тему дебатів.

"Було зіграно кілька ігор на одну тему, але їхні аргументи не повторювалися — настільки глибоко "копають" наші дебатанти. Наприклад, в одному випадку говорили про те, що ми купуємо ресурси для роботи АЕС у країни-агресора. Інші учасники зауважили, що сонячні панелі, які є альтернативою атомній енергії, також небезпечні у виробництві, та їх теж потрібно утилізувати, як і ядерні відходи. Говорили, що обслуговувати сонячні станції буде 100 осіб, а АЕС дає 4 000 людям роботу. Говорили і про економіку, і про технології, й про пошук фахівців. Діти вчаться дивитися на проблему з різних точок зору".

Ольга Борисенко

Довідка SQ. Проект проходить за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини та методичної підтримки Jugend debattiert.


Школьник и школьница из Львова вышли в полуфинал проекта "Молодежь дебатирует".

Четверку полуфиналистов выбирали на межрегиональном отборочном этапе проекта в Виннице. Для дебатов организаторы выбрали серьезную тему: "следует постепенно отказываться от производства электроэнергии на атомных станциях Украины?". В дебатах участвовали школьники из Львова, Винницы, Житомира и Чуднов. Такие же отборочные этапы прошли в Нежине, Херсоне и Полтаве. Лучшие определятся на полуфиналах и в национальном финале проекта в феврале 2019 году в Харькове.

Проект по уникальной немецкой методике Jugend debattiert объединяет школьников, которые любят и умеют принимать участие в публичных дискуссиях и искать истину в споре. Появилась методика в Германии, ежегодно в дебатах по ней принимают участие сотни тысяч немецких школьников.

Проект "Молодежь дебатирует" проходит в Украине уже третий год. В стране метода учатся 700 детей из 40 школ в 12 областях. Больше всего жюри оценит умение участников представлять в дебатах все аргументы относительно темы, максимально приблизившись к выработке общего решения. С сентября новички осваивали методику вместе с учителем, играли товарищеские дебаты между собой или с другими школами, а соревновались "по-взрослому" уже на межрегиональном этапе. Полуфиналистами стали:

  • Надежда Шимкив (Львовская правовая гимназия)
  • Оксана Лебедь (Хмельникская ООШ №3, Винницкая область)
  • Андрей Марценюк (Якушинецкая СОШ-гимназия, Винницкая область)
  • Богдан Синчук (Львовский лицей №28)

"Мне нравится в формате Jugend debattiert, что надо убеждать аудиторию, не оскорбляя оппонента, потому что часто у людей с этим проблемы. Это очень хорошее умение".

Один из победителей этапа 10-классник Богдан Синчук.

По мнению координаторки проекта в Украине Ольги Борисенко, участники дебатов глубоко погрузились в тему дебатов.

"Было сыграно несколько игр на одну тему, но их аргументы не повторялись - настолько глубоко "копают" наши дебатанты. Например, в одном случае говорили о том, что мы покупаем ресурсы для работы АЭС у страны-агрессора. Другие участники отметили, что солнечные панели, которые являются альтернативой атомной энергии, также опасны в производстве, и их тоже нужно утилизировать, как и ядерные отходы. Говорили, что обслуживать солнечные станции будет 100 человек, а АЭС дает 4000 людям работу. Говорили и об экономике, и о технологиях, и о поиске специалистов. Дети учатся смотреть на проблему с разных точек зрения".

Ольга Борисенко

Справка SQ. Проект проходит при финансовой поддержке Министерства иностранных дел Германии и методической поддержки Jugend debattiert.