Наслідки обвалу у шахтах "Полімінералу", який виник у вересні 2017 року, дотепер не можуть ліквідувати через брак коштів. Зараз стан провалля лише моніторять науковці, а про будівництво обіцяної об’їзної дороги взагалі не йдеться. Проблему обговорювали у Львівській ОДА, повідомляє
Як розповів очільник Держекоінспекції Львівщини Микола Маланич, за самим проваллям та довколишніми територіями стежать науковці. Вони слідкують за всіма змінами, які відбуваються з породою. Втім посадовець зауважив, що екоінспекція може лише контролювати ситуацію зі стебницьким проваллям, але аж ніяк не ліквідувати всі його наслідки.
"Ця проблема не Держекоінспекції чи департаменту екології ЛОДА. Відповідно до договорів усі повноваження щодо утримання лежать на Фонді держмайна України. Він своєю чергою як розпорядник підписав угоду, яка чітко передбачає виконання всіх заходів. Ми ж могли лише здійснювати контроль і нагляд, максимум – моніторинг", – зауважив Микола Маланич.
На його думку, відповідальність за ліквідацію провалля під Стебником має нести саме підприємство "Полімінерал" та Фонд держмайна, а не Держекоінспекція Львівщини.
"Але найбільша проблема – це відсутність фінансування. Ми просили, щоб нам виділяли якісь кошти з держбюджету, але, на жаль, отримали тільки на перенесення водозабору і ліній електропередач. Натомість головна проблема не усунута, додаткова загроза є ще в об’їзній дорозі. Станом на сьогодні її не роблять, бо нема грошей", – підкреслив Маланич.
Своєю чергою новопризначений голова Львівської ОДА Маркіян Мальський зазначив, що аби врегулювати ситуацію і з проваллям, і з будівництвом об’їзної дороги варто спробувати залучити міжнародне фінансування.
На ліквідацію наслідків провалля біля Стебника Львівщина просила у Кабміну більше 214 мільйонів гривень. За ці кошти мали б перенести дорогу, лінії електропередач та водогін. Втім Кабмін виділив 20,5 мільйона гривень на перенесення магістрального водогону "Гірне – Дрогобич" за межі гірничого відводу, також вдалося перенести й лінії електропередач. Натомість до будівництва дороги в обхід провалля так і не розпочали.
Последствия обвала в шахтах "Полиминерала", который возник в сентябре 2017 года, до сих пор не могут ликвидировать из-за нехватки средств. Сейчас состояние пропасти только мониторят ученые, а о строительстве обещанной объездной дороги вообще речь не идет. Проблему обсуждали во Львовской ОГА, сообщает
Как рассказал глава Госэкоинспекции Львовщины Николай Маланич, за обрывом и окружающими территориями следят ученые. Они следят за всеми изменениями, которые происходят с породой. Однако чиновник отметил, что экоинспекция может только контролировать ситуацию с Стебницкой пропастью, но отнюдь не ликвидировать ее последствия.
"Эта проблема не Госэкоинспекции или департамента экологии ЛОГА. В соответствии с договорами все полномочия по содержанию лежат на Фонде госимущества Украины. Он в свою очередь как распорядитель подписал соглашение, четко предусматривающее выполнение всех мероприятий. Мы же могли только осуществлять контроль и надзор, максимум - мониторинг", - отметил Николай Маланич.
По его мнению, ответственность за ликвидацию пропасти под Стебником должно нести само предприятие "Полиминерал" и Фонд госимущества, а не Госэкоинспекция Львовщины.
"Но самая большая проблема - это отсутствие финансирования. Мы просили, чтобы нам выделяли какие-то средства из госбюджета, но, к сожалению, получили только на перенос водозабора и линий электропередач. Зато главная проблема не устранена, дополнительная угроза еще в объездной дороге. На сегодня ее не делают, потому что нет денег", - подчеркнул Маланич.
В свою очередь новоназначенный председатель Львовской ОГА Маркиян Мальский отметил, что чтобы урегулировать ситуацию и с провалом, и со строительством объездной дороги стоит попробовать привлечь международное финансирование.
На ликвидацию последствий провала у Стебник Львовская просила у Кабмина больше 214 000 000 гривен. За эти средства должны перенести дорогу, линии электропередач и водопровод. Однако Кабмин выделил 20,5 миллиона гривен на перенос магистрального водопровода "Горное – Дрогобыч" за пределы горного отвода, также удалось перенести и линии электропередач. К строительству дороги в обход провала так и не приступили.