Задум із реорганізації та облаштування сучасного громадського простору на площі перед Громадсько-торговим центром "Зубра-центр" переходить у активний етап реалізації. Про це
Станом на сьогодні - готові концептуальні пропозиції авторства Антона Коломєйцева та його колег, а також сприяння та готовність до взаємодії - як з боку бізнесу, так і від Сихівської районної адміністрації, що опрацювали та попередньо погодили пропозиції.
Як розповів екс-директор "Львівавтодор" Олег Береза, після будівництва трамвайної колії на Сихів та оновлення інфраструктури комплекс "Зубра центр" перестав відповідати цьому рівню сучасності - ні за комфортом, ні за зручністю для пасажирів трамваю, ні для мешканців. Природньою була ідея розробити нову концепцію, врахувавши інтереси перевізників, торгівців, мешканців. Тому разом з Сихівською райадміністрацією та активними підприємцями, зокрема, з Зубра центру, депутати звернулися до урбаністів. Мета перетворення - створення комфортного простору для спілкування і дозвілля мешканців цього мікрорайону. Перенесення автобусних зупинок ближче до дороги, зведення розкиданих точок торгівлі в єдиний центр. Вивільнення простору для зручних алей і сухого фонтану.
"Ми хочемо, щоб після робочого дня сихівчанин міг відпочити з насолодою і гордістю за те, як розвивається його район", - каже Олег Береза.
Автор ідеї – архітектор, урбаніст Антон Коломєйцев зазначає, що розробляти проекти для центральної частини Львова і нових (відносно) районів – величезна різниця. Історична частина формувалася століттями, такі громадські простори, як площа Ринок чи інші площі середмістя з самого початку задумувалися такими: там одразу розташовувалися громадські будівлі. Відповідно, це працює віками, а сьогодні задовольняє потреби як туристів, так і самих львів’ян. Ті простори в спальних районах, як то на Сихові, свого часу не встигли реалізувати належним чином: встигли звести багато житла, але не встигли створити соціальну інфраструктуру більшу, ніж школи і садочки. Крім кінотеатру імені Довженка – ані Будинку Культури, ані спортивного комплексу. Лише згодом в просторі, зарезервованому під центр мікрорайону, заклали першу велику церкву. Цілісного громадського простору, відкритого ансамблю – з оточенням, озелененням, будівлями, які складають воєдино в композиційне ціле цей простір – не було взагалі.
В центрі завдання – реконструювати чи осучаснити. Згідно з концепцією мова йде про те, щоб велику частину простору на Санта-Барбарі перетворити на затишну міську площу та зелені скверики.
МАФи планується "зібрати" разом, в одному місці, зробити їх естетично привабливими, в єдиному естетичному "дрес-коді", як це є в усій Європі.
Дві смуги для транспорту буде збережено та розширено під місце паркування для зупинок автобусів: одна група зупинок буде сформована з південного боку для крупно габаритних міських автобусів, що мають тут кінцеву, а інша – ближче до трамвайної зупинки, аби пасажири могли одразу зручно перейти по новоствореному пішохідному переході. Заплановано, що там зможе зупинятись спарений тролейбус, який в майбутньому тут курсуватиме.
На думку Антона Коломєйцева, арку на будівлі "Санта-Барбари", що стали своєрідним символом, потрібно залишити. Це досить цікава архітектура 80х років на зламі модернізму та пост-модернізму, яку треба відремонтувати і зберігати.
Замысел по реорганизации и обустройству современного общественного пространства на площади перед Общественно-торговым центром "Зубра-центр" переходит в активный этап реализации. Об этом
На сегодня - готовы концептуальные предложения авторства Антона Коломейцев и его коллег, а также содействие и готовность к взаимодействию - как со стороны бизнеса, так и от Сыховской районной администрации, которые проработали и предварительно согласовали предложения.
Как рассказал экс-директор "Львовавтодор" Олег Береза, после строительства трамвайной линии на Сыхов и обновления инфраструктуры комплекс "Зубра центр" перестал соответствовать этому уровню современности - ни по комфорту, ни по удобству для пассажиров, ни для жителей. Естественной была идея разработать новую концепцию, учитывая интересы перевозчиков, торговцев, жителей. Поэтому вместе с Сыховской райадминистрацией и активными предпринимателями, в частности, Зубра центра, депутаты обратились к урбанистам. Цель преобразования - создание комфортного пространства для общения и досуга жителей этого микрорайона. Перенос автобусных остановок ближе к дороге, возведение разбросанных точек торговли в единый центр. Высвобождение пространства для удобных аллей и сухого фонтана.
"Мы хотим, чтобы после рабочего дня сыховчанин мог отдохнуть с удовольствием и гордостью за то, как развивается его район", - говорит Олег Береза.
Автор идеи - архитектор, урбанист Антон Коломейцев отмечает, что разрабатывать проекты для центральной части Львова и новых (относительно) районов - огромная разница. Историческая часть формировалась веками, такие общественные пространства, как площадь Рынок или другие площади центра города изначально задумывались такими: там сразу располагались общественные здания. Соответственно, это работает веками, а сегодня удовлетворяет потребности как туристов, так и самих львовян. Те пространства в спальных районах, как на Сыхове, в свое время не успели реализовать должным образом: успели возвести много жилья, но не успели создать социальную инфраструктуру больше, чем школы и садики. Кроме кинотеатра имени Довженко - ни Доме Культуры, ни спортивного комплекса. Лишь впоследствии в пространстве, зарезервированном под центр микрорайона, заложили первую большую церковь. Целостного общественного пространства, открытого ансамбля - с окружением, озеленением, зданиями, которые составляют воедино в композиционное целое это пространство, - не было вообще.
В центре задача - реконструировать или осовременить. Согласно концепции речь идет о том, чтобы большую часть пространства на Санта-Барбаре превратить в уютную городскую площадь и зеленые скверики.
МАФы планируется "собрать" вместе, в одном месте, сделать их эстетически привлекательными, в едином эстетическом "дресс-коде", как это есть во всей Европе.
Две полосы для транспорта будут сохранены и расширены под место парковки для остановок автобусов: одна группа остановок будет сформирована с южной стороны для крупногабаритных городских автобусов, имеющих здесь конечную остановку, а другая - ближе к трамвайной остановке, чтобы пассажиры могли сразу удобно перейти по новому пешеходному переходу. Планируется, что там сможет останавливаться спаренный троллейбус, который в будущем здесь будет курсировать.
По мнению Антона Коломейцев, арку на здании "Санта-Барбары", ставшую своеобразным символом, нужно оставить. Это довольно интересная архитектура 80-х годов на рубеже модернизма и постмодернизма, которую надо отремонтировать и хранить.