язык, жалобаЧерез українську мову на Гарячу лінію міста поскаржилися 43 людини. Про це інформаційний портал депутатів Львівської міської ради. 

Усі вони отримали послуги іноземною, а не українською мовою. А коли просили перейти на державну мову – їм відмовляли. Часто -  в агресивній формі.  Таку інформацію надали  Українській Галицькій Партії на інформаційний запит у департаменті адміністративних послуг Львівської міської ради у відділі "Гаряча лінія міста".

Звернення реєстрували у період  з  15 лютого 2018 року  по 15 лютого 2019 року, тобто у перший рік існування мовної  ухвали.

Нагадаємо, спеціальна мовна ухвала зобов’язує на місцевому рівні усіх підприємців обслуговувати клієнтів українською мовою. Це стосується продавців, офіціантів, водіїв, перукарів – тощо.  І лише на вимогу клієнта переходити на іноземні мови, а не навпаки. Автор документу - депутат Львівської міськради від Української Галицької Партії Мирослав Данилків. Документ розробила Українська Галицька Партія спільно з громадськими активістами в межах ініціативи “Геть від Москви” ще у 2016 році, але лише у лютому  минулого року за неї проголосували міські депутати.

Якщо ж ця ухвала не виконується, і, наприклад, відмовляють в обслуговуванні державною мовою, можете офіційно скаржитися. За недотримання вимог, викладених в ухвалі, передбачений штраф від 17 до 170 грн (при повторному порушенні максимальна сума штрафу становитиме 459 грн). Контроль за дотриманням вимог документа здійснює ЛКП “Муніципальна варта” у співпраці з поліцією. Скаржитися щодо порушення мовних прав у Львові тепер можна за номером: Гарячої лінії міста – 15-80 (зі стаціонарного) та +38 (032) 297-59-11 (з мобільного телефону), “Муніципальної варти” – 38 (032) 259-00-15 та номером поліції 102.


Из-за украинского языка на Горячую линию города пожаловались 43 человека. Об этом информационный портал депутатов Львовского городского совета. 

Все они получили услуги на иностранном, а не на украинском языке. А когда просили перейти на государственный язык - им отказывали. Часто - в агрессивной форме. Такую информацию предоставили Украинской Галицкой Партии на информационный запрос в департаменте административных услуг Львовского городского совета в отделе "Горячая линия города".

Обращение регистрировали в период с 15 февраля 2018 по 15 февраля 2019 года, то есть в первый год существования языкового решения.

Напомним, специальное языковое постановление обязывает на местном уровне всех предпринимателей обслуживать клиентов на украинском языке. Это касается продавцов, официантов, водителей, парикмахеров - и так далее. Документ разработала Украинская Галицкая Партия совместно с общественными активистами в рамках инициативы "Прочь от Москвы" еще в 2016 году, но только в феврале прошлого года за нее проголосовали городские депутаты.

Если же это постановление не выполняется, и отказывают, например, в обслуживании государственным языком, можете официально жаловаться. За несоблюдение требований, изложенных в постановлении, предусмотрен штраф от 17 до 170 грн (при повторном нарушении максимальная сумма штрафа составит 459 грн). Контроль за соблюдением требований документа осуществляет ЛКП "Муниципальная варта" в сотрудничестве с полицией. Жаловаться на нарушение языковых прав во Львове теперь можно по телефону: Горячей линии города - 15-80 (со стационарного) и +38 (032) 297-59-11 (с мобильного телефона), "Муниципальной охраны" - 38 (032) 259 -00-15 и номером полиции 102.