Сьогодні, 10 грудня, Львів отримав перший низькопідлоговий трамваї виробництва «Електрон», закуплений за кошти від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ). До кінця цього року виробник має передати місту ще 2 трамваї, а в першій половині наступного – решту 7. Це стало можливим завдяки участі Львова в проєкті «Міський громадський транспорт України», що є рамковим кредитом від ЄІБ. В межах проєкту місто отримало 12 млн євро на закупівлю десяти п’ятисекційних низькопідлогових трамваїв.
Новий трамвай оглянув у депо міський голова Львова Андрій Садовий. «Ми отримали сьогодні цей прекрасний п’ятисекційний трамвай. Він дуже пасуватиме на тих маршрутах, де є багато пасажирів. До кінця року плануємо отримати ще два, і в першій половині наступного року – ще сім трамваїв. Тобто, у нас контракт на 10 п’ятисекційних низькопідлогових трамваїв. Це найкращий подарунок, який місто може отримати на кінець року», – зазначив мер Андрій Садовий.
Як зауважив в. о. директора ЛКП «Львівелектротранс» Володимир Ковалів, новий трамвай ще проходитиме сертифікаційні та ходові випробування, після чого буде визначено, на якому маршруті він курсуватиме. «Проходити випробування він буде на всіх маршрутах. Перш за все, це вул. Личаківська, оскільки там є ухил і, відповідно, найскладніші умови для руху трамвая та визначення його ходових характеристик», - сказав Володимир Ковалів.
Трамвай «Електрон» T5L641 обладнаний системою кондиціонування салону і кабіни водія, має понижений рівень вібрації та шуму. Широкі двері і низький рівень підлоги вагона дозволяють прискорити швидкість посадки-висадки пасажирів, особливо зручні для пасажирів з дітьми та осіб з обмеженою здатністю пересування. Кількість місць для сидіння – 56, загальна пасажиромісткість трамвая – 265 осіб.
Особливостями трамвая «Електрон» є раціональне розташування приладів і органів управління з врахуванням вимог безпеки, вбудована система діагностики оперативного контролю роботи всіх вузлів і систем вагона. Підлога вагона в зоні дверей салону обладнана системою підігріву, що виключає обмерзання та намерзання снігу в зимовий період. Спеціальне покриття вікон зберігає тепло у холодну пору року і відбиває ультрафіолетові промені сонця в спеку.
Трамвай обладнаний зовнішніми та внутрішніми відеокамерами панорамного огляду: пасажирського салону, майданчиків поблизу пасажирських дверей та зон позаду вагона.
Комфортні умови праці водія забезпечує ергономічна кабіна з регульованим сидінням, окремим кондиціонером і сенсорними органами управління. Вагон має задній пульт управління для руху заднім ходом з кнопкою, яка імітує функції «педалі безпеки», встановленої в кабіні водія.
Як наголосив міський голова Андрій Садовий, за останні роки громада Львова інвестувала 1,5 млрд грн у виробництво трамваїв, тролейбусів, автобусів та електробуса на заводі «Електрон».
«Останні 10 років ми купуємо трамваї на заводі «Електрон», який освоїв виробництво і трамваїв, і тролейбусів, і електробусів, і автобусів. Є одна проблема – що в державі на сьогодні немає робочого законодавства, яке би давало певні преференції з точки зору нашої держави, щоб ми мали тут виробничі потужності. Бо коли сьогодні «Електрон» чи будь-яка інша компанія потребує обігових коштів, то вона їх у гривнях менш ніж за 10% на довгий період не візьме. А його опоненти в Нідерландах чи Польщі мають ці кошти під 1% максимум. Це вже неконкуренті умови – на 10%. Тому завжди є певні механізми стимулювання розвитку місцевого виробника. Ми мали тендер на автобуси, але не дали акцептацію на нього. Бо мала виграти іноземна компанія, а ми стоїмо на позиції, що кошти мають лишатися в нас у державі. Тим більше, ми країна в стані війни, нам треба створювати робочі місця. Тому ми підтримуємо нашого виробника, і контракт на 10 трамваїв – це яскравий приклад. Гроші лишилися у Львові, люди отримали роботу, субпідрядники – підряди, а львів’яни – прекрасні нові трамваї», - наголосив міський голова Андрій Садовий.
Як додав президент-голова правління ПрАТ «Концерн-Електрон» Юрій Бубес, є бачення, аби за 2 роки підприємство виготовило ще не менше 100 трамваїв для Львова. Також, за його словами, Львів – перше місто України, яке найшвидше почало замовляти електротранспорт. «Сьогодні єдиний електробус, виготовлений в Україні, вже 6 років працює у Львові», – відзначив він. А мер Андрій Садовий зауважив, що є домовленість з «Електроном» на виготовлення для Львова 250 електробусів, які має закупити місто і приватний бізнес. «Трохи ковід ці плани відкоригував у часі, але, наскільки я знаю, робота триває, конструкторське бюро вже на фіналі з новим модерним електробусом. Так що будемо міняти громадський транспорт на модерний екологічно чистий, що є дуже важливо.
Наша мета – на 2030 рік вийти на 100% завантаження міста, власне, громадським електротранспортом: це мають бути електробуси, трамваї та тролейбуси. Це дуже амбітна ціль, і ми крок за кроком до неї йдемо, інвестуючи в розробку, купуючи якісний електротранспорт. Якщо так будуть робити в інших містах України – це буде круто. Бо так робить весь цивілізований світ», – наголосив Андрій Садовий.