Преміальні ковані диски вважаються найкращими із усіх існуючих. Вони найміцніші, найлегші та дуже круто виглядають. Але в них є два недоліки. Перший — вони дуже дорогі та можуть коштувати в кілька разів більше литих аналогів. Другий — людям, які не володіють достатньою інформацією про них, дуже легко їх сплутати з литтям. Часто буває так, що під виглядом кованих автодисків автовласники купують звичайні легкосплавні, нічого не підозрюючи. Найбільше ризикують ті покупці, які вирішили придбати б/в комплект з рук.

За якими ознаками їх можна відрізнити

Дуже важливо розуміти, чим ковані диски відрізняються від литих, щоб не переплачувати значні кошти за уявні переваги. Візуальні відмінності наступні:

  1. Маркування. З внутрішнього боку автодиска може бути нанесена інформація про виріб. На легкосплавних дисках написи випуклі, на кованих втоплені. Це пояснюється різницею в технологіях виробництва. Лиття отримує своє маркування під час виливання. А от на ковку гравіювання наносяться окремо на завершуючих етапах виготовлення.
  2. Внутрішній бік диску. Кований каток з внутрішнього боку рівний та гладкий без ніяких фігурних випуклостей. В литті ситуація протилежна.
  3. Товщина ободу та спиць. В ковці вони значно менші. При цьому такі колеса мають більший запас міцності.
  4. Обробка. В кованих моделях краї більш грубі, а загальний зовнішній вигляд простіший. Причина в тому, що їхня механічна обробка проходить після того, як вони набувають свою першочергову форму.

Також їх можна розрізнити і за вагою. Різниця може складати близько 20-30%.

Технологія виробництва та переваги колес цього типу

Ковані автодиски виготовляються зі сплавів приблизно такого ж складу, що й литі. Різниця в якості та характеристиках досягається завдяки різниці в технологічному процесі. Легкосплавні моделі виробляються методом розплавлення заготовок до рідкого стану та їхнє виливання в спеціальних формах. Ковані нагріваються до температури, достатньої для досягнення необхідного рівня пластичності, щоб їхню форму можна було змінювати під пресом великого навантаження. Зазвичай, це 350-550 градусів за Цельсієм. В нагрітому стані заготовкам надається необхідна форма, а потім диски проходять етапи закалки та механічної обробки.

В процесі виготовлення метал набуває дрібнозернисту волокнисту структуру з низкою технічних характеристик, що переважають аналогічні характеристики металу в литих моделях.

Переваги кованих виробів наступні:

  • високий запас міцності;
  • пластичність та ремонтопридатність;
  • невелика вага;
  • висока протидія корозії.

Таким чином ковані автодиски значно важче пошкодити, а якщо пошкодження і було отримане, то це буде вм’ятина, яка легко усувається в майстерні на прокатному станку. Завдяки малій вазі колес автомобіль отримує кращі ходові характеристики — розгін, гальмування, керованість та динамічність. А імунітет до корозії дає можливість каткам зберігати свій зовнішній вигляд впродовж всього терміну використання авто.