З 5 червня у Львові тестують безготівкову оплату проїзду на автобусних маршрутах №1А, 3А та №10. Пасажири поступово звикають до нового етапу у роботі міського транспорту – валідують пільгові ЛеоКарт, сплачують безготівково, а також контролюють отримання паперового квитка у водія після оплати готівкою.

«Ми кожен день тестуємо роботу системи і оперативно усуваємо виявлені недоліки.

На цих маршрутах працює 50 контролерів. Вони працюють добре. Є позитивні відгуки від пасажирів у соцмережах і на Гарячій лінії. Контролери роз’яснюють як валідуватися, наголошують, що якщо оплатили у водія, то обов’язково потрібно взяти квиток, пояснюють як працює сама система. А саме, коли з картки буде знято повну оплату за проїзд.

Так, за результатами двох тижнів маємо такі дані: 68% пасажирів купує квитки у водія, 28% користуються валідацією як пільгова категорія, і приблизно 5% пасажирів оплачують безготівково.

За цей час було виявлено 400 осіб, які мають пільгу, але ця пільга не дає права на безкоштовний проїзд у міському громадському транспорті. 900 пасажирів не оплатили ні у водія, ні не завалідувались.

Також є випадки, коли пасажири залишають квиток у водія. А це  – можливість для зловживань, бо водій може продати його ще раз. Тому, закликаю мешканців, не робити таких речей, адже сама система АСОП запроваджується для того, щоб процес оплати проїзду був прозорим і не було жодних зловживань», - наголосила Ірина Маруняк, заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства.

Вона додала, що з 27 червня безготівкова оплата у тестовому режимі запрацює на ще одному міському маршруті.  Це буде маршрут, який обслуговує приватний перевізник.

Загалом, за інформацією ЛКП «Львівавтодор», за два тижні тестової роботи системи безготівкової оплати в автобусних маршрутах №1А, 3А та №10:

-        понад 8 тисяч пасажирів скористалися безготівковою оплатою за проїзд;

-        понад 140 тисяч пасажирів  оплатили проїзд готівкою у водія та отримали разовий паперовий квиток, що фіксується у системі АСОП;

-      зафіксовано понад 50 тисяч валідацій пільгових ЛеоКарт пасажири, які мають 100% пільгу на проїзд.

Про роботу контролерів на тестових маршрутах детальніше розповіла контролерка ЛКП «Львівавтодор» Тетяна Паук. Вона стала відомою, завдяки позитивному відгуку у соцмережах про її роботу.  Як зауважує дівчина, вони з колегами контролюють справність роботи безготівкової системи, а інформацію про виявлені недоліки передають інженерам ЛКП “Львівавтодор”. 

«Також ми безпосередньо працюємо з пасажирами. Є багато пільговиків, які недавно отримали ЛеоКарт і ще не знають, як нею користуватися, тому просять допомогти.

Серед найчастіших запитань від пасажирів - чому при безготівковій оплаті кошти списуються не миттєво. Ми пояснюємо, що повна вартість проїзду буде знята через певний час. Пояснюємо, що якщо з рахунку знято 1 грн, не потрібно йти до водія і оплачувати готівкою. 1 грн   - зарезервована і через певний час з рахунку знімуть оплату 15 грн, а 1 грн буде повернуто на рахунок.

Питають також, чому потрібно отримувати квиток у водія. Ми ж наголошуємо, що його ще й треба зберігати до кінця проїзду. І - не пошкодити, бо тоді нам складно його перевірити», - розповідає Тетяна Паук.