Слова «таргет», «цільова аудиторія», «ціна за клік» - для вас не пустий звук, і ви стикаєтеся із цими поняттями у щоденній робочій рутині? Тоді, швидше за все ви належите до «секти» інтернет-маркетологів. Чому до секти? Тому що це діяльність, яку не поставиш на стоп і яка не залишиться за дверима після закінчення робочої зміни.
Здавалося б, що може бути краще за роботу в інтернеті? Сам обираєш собі зручне та комфортне робоче місце, час, коли тобі зручно працювати, вид з вікна, який тебе надихатиме… Та це не так, професія інтернет-маркетолога поглинає тебе цілком, де б ти не був. На відпочинку закордоном, серед ночі, коли у замовника обвалюється сайт, в черзі на касі, коли тобі приходять звіти за рекламну кампанію – безкінечні сповіщення та цілодобове перебування онлайн - все це стає стилем твого життя.
Прикметно, що в жодному вузі в країні не навчають цій професії, та попит на фахівців у цій сфері зростає з кожним роком. Проте це не означає, що навчитися цьому не можливо. Інтернет-маркетинг – це жива сфера, щодня з'являються нові тренди, алгоритми змінюються, і тому навчання тут триває безперервно. В мережі існує велика кількість різноманітних онлайн-курсів та тренінгів, де адепти професії навчають тому, що пізнали на власній шкурі шляхом не одної набитої гулі. Чи можливо опанувати інтернет-маркетинг самому?
Звісно, більшість професіоналів, які займаються ним понад 5 років саме так і стали професіоналами, та як говорить чи не кожен лектор у продажному вебінарі – у вас є два шляхи – довгий і болючий, коли ти самостійно вчишся на помилках, і швидший та приємніший, коли тебе за руку посвячують у сферу інтернет-маркетингу.
Проте навіть дорого вартісні курси із віп-коучем не гарантують тобі майбутній професіоналізм і 100%-ву працевлаштованість (хоча на курсах говорять саме так). Як і будь-яка діяльність – маркетинг має захоплювати тебе, надихати і настільки влитися в твоє життя, що ти уже сприймаєш його не як роботу, а як спосіб життя. Тільки тоді, ти досягнеш успіху. Звісно, так говорять і дієтологи, і спортсмени, і музиканти, і продавці тому що тільки так це і працює – тільки перетворивши свою «роботу» на «життєдіяльність» - можна стати професіоналом.
Що ж входить в сферу компетентності інтернет-маркетолога? Усе, що стосується просування продукту чи послуги, якою ви займаєтеся. Абсолютно все – від шрифтів для креативу до розробки семантичних ядер. Звісно, одна людина не повинна і не може виконувати усю цю роботу (а ті роботодавці, які вважають, що повинна і отримувати за це все 8 тисяч гривень, на жаль так ніколи і не стануть успішними бізнесменами), проте орієнтуватися в робочих алгоритмах, володіти інструментами та вміти організовувати робочий процес – саме те, чого варто вимагати від інтернет-маркетолога.
Інтернет маркетолог, це все ж таки, насамперед – стратег, який працює над просуванням продукту, в процесі якого виграють усі – і замовники, і виконавці, і споживачі. Маркетолог – це про «аудиторію» та «споживача», чого саме він потребує, які питання хоче вирішити за допомогою певного продукту, які емоції отримає під час взаємодії із продуктом.
Інтернет-маркетолог все це робить онлайн, а оскільки пандемія перенесла в онлайн усіх ( а кого ще ні, той знаходиться в процесі адаптації), то роботи у цій сфері вистачає. Чим відрізняється онлайн-діяльність від офлайнової? Насамперед, інструментами, які може використати маркетолог. Потрібно не лише їх знати, зрозуміти алгоритм та принцип дії, а вміти використати у кожному окремому випадку. Саме у цьому і полягає професіоналізм маркетолога – привести клієнта до замовника.
Та звичайно, це неоднобока історія. Адже якість продукту чи послуги, доступність ціни, рівень професійності персоналу із яким взаємодіяв клієнт, закриття його потреб – це зовнішні фактори, які впливають на клієнтопотік, і регулювати цю сторону маркетинг не має повноважень.
Маркетингова діяльність є фактично комунікацією між продуктом та споживачем, це процес, який пов'язує двох учасників процесу. Допомагає продукту закрити потреби споживача, а останньому – дізнатися про те, що існує товар чи послуга, яка задовольнить наявні інтереси чи допоможе вирішити існуючі проблеми. Першим маркетологом продукту є його засновник – чи то невеличка затишна кав'ярня, чи бренд дизайнерського одягу, чи весільна агенція чи гіпермаркет будівельних матеріалів. Саме власник розуміє мету та ціль створення свого продукту та щиро вірить у те, що споживач потребує його. Проте, не завжди засновник може донести усю ту цінність продукту, яка для нього є беззаперечною апріорі до споживача. І саме на цьому етапі у гру вступає маркетолог, який вивчає аудиторію, її потреби та можливості та заявляє про продукт, який відповідає цим запитам. Інтернет-маркетолог здійснює усю діяльність онлайн використовуючи інструменти, які доступні в цій сфері.
Які ресурси має в доступі інтернет-маркетолог? Все, що з'являється в мережі покликане здійснювати певний вплив на реципієнта. І хоча ніхто не любить відвертої прямої реклами, проте купує все ж таки, опираючись на здійснений маркетинговий вплив. Люди люблять купувати, люблять володіти річчю, шопінг – це основна розвага нашого часу, але в той же час, споживач хоче робити вибір самостійно, а не за вказівкою реклами. Тому так вдало працює реклама у соцмережах – реципієнт споживає рекламу розважаючись. Сам по собі рекламний контент – уже приносить естетичне задоволення. І якщо іще зовсім нещодавно ми «купувались» на ідеальні картиночки, останній рік інтернет-реклама тяжіє до відеороликів – до коротких заворожуючих відео, які сприймаються як якісний естетичний контент, викликають емоцію, приносять задоволення від перегляду. І «побічним ефектом» таких роликів є закладення в свідомості назви бренду, створення із ним позитивної асоціації.
Відповідно, усі доступні соціальні мережі стають майданчиком для діяльності інтернет-маркетолога і професіонал своєї галузі має володіти як навичками рутинної роботи налаштування реклами, її тестування, аналізу, дослідження конверсії так і відслідковувати тренди аудіо-візуального контенту; розуміти, що «заходить» споживачу, який контент він хоче бачити та який саме підхід не буде викликати у нього огиду та відторгнення.
Інтернет-маркетолог не мусить і не може виконати усю роботу з донесення цінності продукту до споживача, проте створити стратегію цього шляху, аналізувати кожен її етап; приймати кардинальні рішення зі зміни напрямку, аналізувати промахи і працювати над вдосконаленням кампанії з просування – це основне призначення та щоденна його робота.