Перед керівником новоствореного підприємства постає важливе завдання – ведення бухгалтерії. На старті діяльності, не завжди є кошти для того, щоб найняти штатного бухгалтера чи сформувати повноцінний бухгалтерський відділ. Тому левова частка підприємців займаються бухгалтерським обліком самостійно, виконуючи абсолютно усі завдання: від сплати податків до складання річної звітності. Сьогодні ми розглянемо усі переваги та недоліки такого рішення.

Отже, почнімо з «плюсів». Займаючись веденням бухгалтерії самостійно, Ви значно економите кошти. Адже заробітні плати бухгалтерів (а особливо – професіоналів своєї справи) є досить високими. Також Ви самостійно контролюєте усі процеси, беручи на себе повноцінну відповідальність за бухгалтерські справи Вашої компанії. Та з цього однозначного, здавалося б, «плюса», випливає декілька недоліків:

  • Висока ймовірність допущення помилок – фінансове законодавство в Україні постійно змінюється. Не будучи професійним бухгалтером та займаючись абсолютно іншим видом діяльності, дуже важко слідкувати за усіма нововведеннями.
  • Відсутність належного досвіду у складанні звітності, нарахуванні податків та інших завданнях. Саме тому, на елементарні речі, з якими спеціаліст впорався б за півгодини, підприємцеві доведеться витрачати значно більше часу.
  • Зміщення фокусу з основного виду діяльності. Займаючись веденням бухгалтерії самостійно, Ви витрачаєте час та ресурси, які могли б направити на роботу власного підприємства. Це може гальмувати досягнення Вами поставлених перед собою підприємницьких цілей.

Самостійне ведення бухгалтерії може слугувати вдалим вибором для новостворених ФОП у сферах діяльності, які підпадають під спрощену систему оподаткування. В інших випадках, краще довірити фінансові справи власного підприємства професіоналам.

Альтернатива штатному бухгалтеру – бухгалтерський аутсорсинг

Бухгалтерські послуги віддалено – поширена практика у США та Європі. Її суть полягає в переданні бухгалтерських справ Вашого підприємства зовнішнім спеціалістам. До прикладу, у Львові на таких послугах спеціалізується компанія «Менеджмент Консалтинг Груп».

Основна перевага аутсорсингового ведення бухгалтерії – оптимальне співвідношення вартості та якості послуг. Ви отримуєте кваліфіковану допомогу в фінансових та податкових питаннях, не вдаючись до значних видатків з бюджету. А усі нюанси співробітництва підкріплюються контрактом, який підписують обидві сторони. Бажаємо успіху!