вибір страхової компанії

При виборі страхової компанії важливо знати ряд суттєвих обставин, щоб звести до мінімуму ризик потрапити в неприємну ситуацію.

В першу чергу, потрібно усвідомлювати, що більша частина проблем, що виникають, пов'язана безпосередньо з вибором страхової компанії (СК), вірніше з її неправильним вибором. Нерідкі випадки, коли СК вибирають "навмання".

Поради страхового юриста: важливі фактори

Якщо автомобіль в кредиті, то вибирати, де оформляти поліс, рідко представляється можливим. Але навіть якщо є вибір серед страхових компаній, акредитованих банком, то мало хто на практиці цікавиться їх становищем - зазначає нам у юридичній компанії "Альва Прайвесі" адвокат зі страхування alvaprivacy.ua/ua/poslugi/advokat/strakhuvannia.

І ось тут виникає перший "прокол". Юрист дає пораду: варто дізнатися три важливих фактора при виборі страхової компанії:

  • Частка КАСКО в портфелі.
  • Рівень виплат за страховими випадками + репутація.
  • Тариф на повне КАСКО + розмір страхових резервів.

Вибирати слід компанії, які мають частку КАСКО в портфелі не більше 30-40%, при цьому рівень виплат повинен становити 40-60% від зборів, а тариф на повне КАСКО - не нижче 5, 5-6%. Це свідчить про те, що у такій компанії достатні страхові резерви щоб виплачувати збитки.

Примітно, якщо рівень виплат більше вищевказаного, то компанія може знаходитися на межі банкрутства. Крім цих факторів, варто поцікавитися репутацією компанії.

Простий спосіб вибрати компанію

Найпростіший спосіб: ввести назву компанії в пошукових системах. Так можна знайти не тільки десятки форумів, на яких користувачі повідомляють реальні факти про роботу СК, але і багато юридичних моментів, проблем і т.і. Безумовно, проколи бувають і у великих шанованих компаній, тому абсолютно бездоганну СК навряд чи вдасться знайти, але все ж, виходячи зі скарг та відгуків, можна зробити відповідний висновок.

"Скупий платить двічі". Пересуваючись містом, на узбіччях доріг можна побачити людей і авто, що мирно стоять з рекламною вивіскою про автострахування за 5 хвилин, що називається, "не відходячи від каси".

Тим часом у деяких з таких компаній дуже складна фінансова ситуація, а виплати, якщо і проводяться, то після закінчення тривалого часу і з масою труднощів. Так що не варто економити на своєму гаманці і нервах.

"Договір - дорожче грошей". За статистикою мало не половина клієнтів СК отримує повну або часткову відмову у виплаті по відшкодуванню КАСКО. Однак це буває часто пов'язано навіть не з "капризами" компанії, а з порушеннями договору водієм. Отже, необхідно ретельно вивчати договір страхування до його укладення, а не після ДТП. Можливо, в договорі містяться пункти, які водій порушує, сам того не знаючи. Наприклад, про строки звернення до СК після настання страхового випадку.

Зверніть увагу, що в договорі можуть бути вельми розмиті поняття. Наприклад, СК має право відмовити у виплаті через "необережності страхувальника", або ж замість формулювання "протиправне заволодіння авто третіми особами" в договорі буде просто зазначено слово "угон".

Повинно насторожити страхувальника і відсутність роз'яснень в договорі, що таке "грубе порушення ПДР" або "страхування від стихійного лиха". У такому випадку після настання страхового випадку компанія може вільно трактувати ці поняття.

Якщо самостійно розібратися в цих всіх договірних тонкощах ви не можете, то варто звернутися за кваліфікованими юридичними послугами alvaprivacy.ua/ua/poslugi.

Безумовно, навіть при дотриманні всіх вимог можна не добитися виплати страховки. Тоді варто писати спочатку скаргу в головний офіс, потім до відповідних органів. В крайньому випадку, для вирішення спорів існують суди, але краще не доводити до цього і передбачити все заздалегідь.