Львів прийняв рішення про використання сучасних світових технологій при будівництві доріг. Про це повідомляє прес-служба Львівської міської ради.
Сьогодні на засіданні виконавчого комітету прийнято рішення "Про використання сучасних світових технологій при будівництві доріг".
Як розповів Олег Шмід, директор ЛКП "Інститут просторового розвитку", мова йде про застосування при будівництві доріг новітніх технологій, що дає можливість економії до 30%. Серед варіантів — використання екополімерів.
"До нас часто звертаються європейські фірми з пропозицією застосовувати екополімери при будівництві доріг. Уявімо собі дорожній одяг — це грунт, потім пісок, є геотекстильне полотно, щебінь і 3 шари асфальту. При застосуванні екополімерів можна відмовитись від піску, геотекстилю, від щебеню і нижнього шару асфальту. Що це дає? По-перше, ціна. Ми цікавились у європейських виробників, вони сказали, що їхня технологія здешевлює виготовлення дорожнього полотна на 30%... Друга перевага — це гарантійний термін. Європейські виробники дають 10 років гарантійного терміну. Це означає, що якість таких матеріалів є дуже високою. Також цікавились можливістю доставки. Це порошок, і його просто доставити. Один з виробників запевняє, що при експорті 3 млн літрів того порошку, вони будуть відкривати виробництво в Україні. 3 млн літрів порошку — це 50 км великої, 4-смугової дороги. Яка перевага для нас? Якщо ми виберемо цю технологію, то це виробництво буде збудоване у нас", - пояснив він.
Наразі це рішення виконкому більше декларативне - на яких об’єктах можна попробувати цю технологію, зокрема, як варіант – при будівництві дороги на Знесінні, від вул. Пластової до вул. Творчої.
"Ми зараз не говоримо про рішення про застосування конкретних технологій. Ми говоримо про рішення використання новітніх технологій, які приведуть до здешевлення або до збільшення гарантійного терміну експлуатації. Ми тут прописали показник. Наприклад, є інвестиційна вартість дороги 70 млн грн, а гарантія 2 роки, то це означає, що на 1 рік — 35 млн грн. А інша фірма каже, що готова зробити за 100 млн грн, але дає гарантію 10 років, тоді ми з вами отримаємо 10 млн грн на рік. Таким показником користується весь світ. Йде мова про те, щоб ми отримали якісніший продукт, а яка технологія — це питання дослідження", — прокоментував Геннадій Васьків, заступник міського голови з фінансово-економічних питань — в.о. заступника міського голови з містобудування.
Відтак, у рішенні виконкому зазначено, що при замовленні проектно-кошторисної документації доріг у завданні на проектування передбачати використання сучасних світових технологій, які збільшують гарантійний термін та зменшують показник вартості одного року гарантійного терміну (інвестиційна вартість поділена на гарантійний термін) при закладенні шарів дорожнього одягу, зокрема, але не виключно екополімерів. А також зобов’язати замовників робіт використати новітні технології при будівництві таких об’єктів інфраструктури:
- будівництво проектованої дороги від вулиці Пластової до вулиці Творчої;
- будівництво проектованої вулиці від вулиці Суботівської до мікрорайону Рясне;
- капітальний ремонт доріг та тротуарів на вулиці Пилипа Орлика;
- будівництво велодоріжки від м. Львова до м. Винники;
- будівництво під’їзних шляхів і майданчиків у межах території нового сміттєпереробного заводу на вулиці Пластовій, 13;
- будівництво дамби Пелчинського ставу перед центральним входом до Центрального парку культури і відпочинку ім. Б. Хмельницького.
Львов принял решение об использовании современных мировых технологий при строительстве дорог. Об этом сообщает пресс-служба Львовского городского совета.
Сегодня на заседании исполнительного комитета принято решение "Об использовании современных мировых технологий при строительстве дорог".
Как рассказал Олег Шмид, директор ЛКП "Институт пространственного развития", речь идет о применении при строительстве дорог новейших технологий, что дает возможность экономии до 30%. Среди вариантов - использование экополимера.
"К нам часто обращаются европейские фирмы с предложением применять экополимер при строительстве дорог. Представим себе дорожную одежду - это почва, затем песок, есть геотекстильное полотно, щебень и 3 слоя асфальта. При применении экополимера можно отказаться от песка, геотекстиля, от щебня и нижнего слоя асфальта. Что это дает? Во-первых, цена. Мы интересовались у европейских производителей, они сказали, что их технология удешевляет изготовление дорожного полотна на 30% ... Второе преимущество - это гарантийный срок. Европейские производители дают 10 лет гарантийного срока. Это означает, что качество таких материалов очень высокое. Также интересовались возможностью доставки. Это порошок, и его просто доставить. Один из производителей уверяет, что при экспорте 3 млн литров порошка, они будут открывать производство в Украине. 3 млн литров порошка - это 50 км большой, 4-полосной дороги. Какое преимущество для нас? Если мы выберем эту технологию, то это производство будет построено у нас", - пояснил он.
Сейчас это решение исполкома больше декларативное - на каких объектах можно попробовать эту технологию, в частности, как вариант - при строительстве дороги на Вознесение, от ул. Пластовой до ул. Творческой.
"Мы сейчас не говорим о решении о применении конкретных технологий. Мы говорим о решении использования новейших технологий, которые приведут к удешевлению или к увеличению гарантийного срока эксплуатации. Мы здесь прописали показатель. Например, есть инвестиционная стоимость дороги 70 млн грн, а гарантия 2 года, это означает, что на 1 год - 35 млн грн., а другая фирма говорит, что готова сделать за 100 млн грн, но дает гарантию 10 лет, тогда мы с вами получим 10 млн грн в год. Таким показателем пользуется весь мир. Речь идет о том, чтобы мы получили более качественный продукт, а технология - это вопрос исследования", - прокомментировал Геннадий Васкив, заместитель городского председателя по финансово-экономическим вопросам - и.о. заместителя городского головы по градостроительству.
Так, в решении исполкома указано, чтобы при заказе проектно-сметной документации дорог в задании на проектирование предусматривать использование современных мировых технологий, которые увеличивают гарантийный срок и уменьшают показатель стоимости одного года гарантийного срока (инвестиционная стоимость поделена на гарантийный срок) при закладке слоев дорожной одежды, в частности, но не исключительно экополимера. А также обязать заказчиков работ использовать новейшие технологии при строительстве таких объектов инфраструктуры:
- строительство проектируемой дороги от улицы Пластовой к улице Творческой;
- строительство проектируемой улицы от улицы Субботовской в микрорайон Рясное;
- капитальный ремонт дорог и тротуаров на улице Пилипа Орлика;
- строительство велодорожки от г. Львова в г. Винники;
- строительство подъездных путей и площадок в пределах территории нового мусороперерабатывающего завода на улице Пластовой, 13;
- строительство дамбы Пелчинского пруда перед центральным входом в Центральный парк культуры и отдыха им. Б. Хмельницкого.