"Львовспецкоммунтранс", проверка, ТБО, мусорВтрат на 51,5 млн грн. виявили львівські аудитори на ЛКП ТФ "Львівспецкомунтранс". Про це повідомляє прес-служба Західного офісу Держаудитслужби.  

 Фахівці Західного офісу Держаудитслужби провели ревізію на ЛКП Транспортна фірма "Львівспецкомунтранс", під час якої виявили втрати 47,8 млн грн., та фінансовий аудит діяльності підприємства, яким додатково виявлено втрати фінансових ресурсів на 3,7 млн грн.

Аудитори виявили зайву виплату іншим підприємствам-перевізникам 32,3 млн грн. за вивезення твердих побутових відходів у різні області України. Також підприємства, яким переказано кошти, не проводили діяльності з утилізації та захоронення побутових відходів, не мали відповідних дозволів, полігонів чи інших виробничих потужностей для такої діяльності. Крім того, товарно-транспортні накладні цих перевізників не містять даних щодо пунктів розвантаження побутових відходів.

На потреби самого підприємства чи інших суб’єктів господарювання замість безпосереднього вивезення та утилізації сміття використано 8,1 млн грн. бюджетних коштів. Також на 7,4 млн грн. завищено обсяги чи вартість виконаних робіт з вивезення побутових відходів. Наприклад, під час перевезення побутових відходів до м. Борислава одне з товариств, крім автомобілів марки MAN, використовувало автомобілі з меншою вантажопідйомністю, що призвело до завищення витрат на перевезення відходів на 4,6 млн грн.

Під час ревізії виявилося, що фінансовий стан підприємства потребує глибшого фінансового  аналізу, тому керівництво Західного офісу Держаудитслужби прийняло рішення провести державний фінансовий аудит діяльності підприємства, який і було здійснено в ІІІ кварталі 2017 року.

За результатами аудиту додатково виявлено втрати фінансових ресурсів на 3,7 млн грн. та неефективне використання 32,2 млн грн. бюджетних коштів. Зокрема, не повністю підтверджено суб’єктами господарювання обсяги перевезених твердих побутових відходів та фактичний кілометраж. На підставі цього проведено розрахунок відшкодування додаткових витрат з перевезення відходів, що призвело до зайвої виплати перевізникам майже 2,3 млн грн.

Неналежний контроль підприємства за відображенням у подорожніх листах вантажних автомобілів інформації щодо кількості відходів, зібраних сміттєвозами з контейнерних майданчиків м. Львова, призвело до завищення обсягів зібраних та вивезених відходів і до безпідставних витрат 1,3 млн грн на їх захоронення.

Не маючи повного комплекту дозвільної і технічної документації, не зважаючи на спротив територіальної громади мікрорайону Рясне-2 та блокування громадськими активістами приміщення для брикетування відходів, підприємство придбало на умовах фінансового лізингу брикетувальне обладнання вартістю 20,9 млн грн. та провело підготовчі роботи для його встановлення на суму 4,7 млн грн. Розташування об’єкта, пов’язаного з роботами зі сміттям, за обраною адресою неможливе, позаяк перебуває у радіусі 15 кілометрів від злітно-посадкової смуги аеропорту, що є порушенням вимог Повітряного кодексу України (приваблює птахів, які можуть стати причиною авіаційних катастроф та створюють загрозу для повітряного руху). З цього приводу на адресу Львівської міської ради неодноразово зверталася адміністрація аеропорту.

Отже, з урахуванням вартості придбаного приміщення для здійснення діяльності з брикетування твердих побутових відходів (майже 1,6 млн грн.) загальна сума неефективного використання коштів становила 27,2 млн грн. Варто додати, що згадане приміщення було придбане підприємством у фізичної особи через 5 днів після того, як цей підприємець сам став його власником. Різниця в ціні становила 1,2 млн грн.

Львівські державні аудитори дійшли висновку, що за умови дотримання вимог законодавства щодо встановлення цін (тарифів) на комунальні послуги (включаючи послуги захоронення), а також при укладенні підприємством договорів на захоронення не з посередниками, а з суб’єктами господарювання, які безпосередньо здійснюють захоронення, ЛКП "ТФ "Львівспецкомунтранс" розрахунково заощадило б 4,9 млн грн. Матеріали обох контрольних заходів передано до Головного управління Національної поліції у Львівській області.


Потерь на 51,5 млн грн. обнаружили львовские аудиторы на ЛКП ТФ "Львовспецкоммунтранс". Об этом сообщает пресс-служба Западного офиса Госаудитслужбы. 

 Специалисты Западного офиса Госаудитслужбы провели ревизию на ЛКП Транспортная фирма "Львовспецкоммунтранс", во время которой обнаружили потери 47,8 млн грн., и финансовый аудит деятельности предприятия, которым дополнительно выявлено потери финансовых ресурсов на 3,7 млн грн.

Аудиторы обнаружили лишнюю выплату другим предприятиям-перевозчикам 32,3 млнгрн. за вывоз твердых бытовых отходов в различные области Украины. Также предприятия, которым перечислены средства, не проводили деятельности по утилизации и захоронению бытовых отходов, не имели соответствующих разрешений, полигонов или иных производственных мощностей для такой деятельности. Кроме того, товарно-транспортные накладные этих перевозчиков не содержат данных о пунктах разгрузки бытовых отходов.

На нужды самого предприятия или других субъектов хозяйствования вместо непосредственного вывоза и утилизации мусора использовано 8,1 млн грн. бюджетных средств. Также 7,4 млн грн. завышены объемы или стоимость выполненных работ по вывозу бытовых отходов. Например, при перевозке бытовых отходов в г. Борислава одно из обществ, кроме автомобилей марки MAN, использовало автомобили с меньшей грузоподъемностью, что привело к завышению расходов на перевозку отходов на 4,6 млн грн.

Во время ревизии оказалось, что финансовое состояние предприятия требует глубокого финансового анализа, поэтому руководство Западного офиса Госаудитслужбы приняло решение провести государственный финансовый аудит деятельности предприятия, что было осуществлено в третьем квартале 2017 года.

По результатам аудита дополнительно выявлены потери финансовых ресурсов на 3,7 млн грн. и неэффективное использование 32,2 млн грн. бюджетных средств. В частности, не полностью подтверждены субъектами хозяйствования объемы перевозимых твердых бытовых отходов и фактический километраж. На основании этого проведен расчет возмещения дополнительных расходов по перевозке отходов, что привело к излишней выплате перевозчикам почти 2,3 млнгрн.

Ненадлежащий контроль предприятия за отражением в путевых листах грузовых автомобилей информации о количестве отходов, собранных мусоровозами с контейнерных площадок г. Львова, привел к завышению объемов собранных и вывезенных отходов и к безосновательным расходам 1,3 млн грн. на их захоронение.

Не имея полного комплекта разрешительной и технической документации, несмотря на сопротивление территориальной общины микрорайона Рясне-2 и блокировки общественными активистами помещения для брикетирования отходов, предприятие приобрело на условиях финансового лизинга брикетировочное оборудование стоимостью 20,9 млн грн. и провело подготовительные работы для его установки на сумму 4,7 млн грн.

Расположение объекта, связанного с работами с мусором, по выбранному адресу невозможно, поскольку находится в радиусе 15 километров от взлетно-посадочной полосы аэропорта, что является нарушением требований Воздушного кодекса Украины (привлекает птиц, которые могут стать причиной авиационных катастроф и создают угрозу для воздушного движения). По этому поводу в адрес Львовского городского совета неоднократно обращалась администрация аэропорта.

Следовательно, с учетом стоимости приобретенного помещения для осуществления деятельности по брикетированию ТБО (почти 1,6 млн грн.) общая сумма неэффективного использования средств составила 27,2 млн грн. Стоит добавить, что упомянутое помещение было приобретено предприятием у физического лица через 5 дней после того, как этот предприниматель сам стал его владельцем. Разница в цене составляла 1,2 млн грн.

Львовские государственные аудиторы пришли к выводу, что при условии соблюдения требований законодательства по установлению цен (тарифов) на коммунальные услуги (включая услуги захоронения), а также при заключении предприятием договоров на захоронение не с посредниками, а с субъектами хозяйствования, которые непосредственно осуществляют захоронение, ЛКП "ТФ "Львовспецкоммунтранс" расчетно сэкономило бы 4,9 млн грн. Материалы обоих контрольных мероприятий переданы в Главное управление Национальной полиции во Львовской области.