Триває реконструкція трамвайного депо № 2, що у Львові на вулиці Промисловій, 29. Реалізація цього проекту стала можливою, завдяки фінансовій підтримці Європейського банку реконструкції та розвитку.
За словами директора ЛКП «Львівелектротранс» Андрія Свищо, ЛКП на шляху структурних змін потребує оновлення не лише рухомого складу, але й інфраструктурних об'єктів, насамперед — трамвайного та тролейбусного депо.
«Вкрай важливим є своєчасне, якісне виконання запланованих робіт. Проведений тендер на закупівлю нових 10 трамваїв, і маємо погодження від Європейського інвестиційного банку щодо фінансування, модернізації старих трамваїв КТ4СУ. Але ця, по суті, нова техніка потребує якісного обслуговування та догляду. Цього неможливо досягнути в нинішніх умовах.
Контракт передбачає реконструкцію цеху — профілакторію, влаштування нової системи теплопостачання, будівництво нового мийного комплексу для трамваїв, з очисними спорудами, сучасне освітлення цехів, вентиляції, ремонт побутових та адміністративних приміщень, заміну колії та контактної мережі, підвищення енергоефективності. Тобто все, що необхідне для комфортної і безпечної праці персоналу ЛКП «Львівелектротранс», — зазначив Андрій Свищо.
Володимир Ковалів, головний інженер ЛКП «Львівелектротранс», зауважує, що проєкт має надзвичайно важливе значення в цілому для розвитку підприємства.
«Історія реконструкції трамвайного депо № 2 розпочалася з влаштування нової системи опалення. Проте в процесі дослідження було виявлено безліч супутніх причин, таких як необхідність заміни вікон, даху, фасаду тощо. Несуча здатність ФЕМ не забезпечувала того навантаження, яке колись було закладене в проєкті будівництва профілакторію. Тому було проведено демонтаж покриття та виконано заміну покрівлі, утеплено її мембраною. Окрім цього, новим проєктом передбачене перепланування всіх адміністративних і виробничих приміщень.
Під час робіт виникли проблеми щодо трамвайної колії, яка мала просадки в осях, що становило небезпеку їх експлуатації. Окрім цього, високий рівень ґрунтових вод змусив нас провести демонтаж підлоги. Виявилось, що стійки трамвайної колії мають значне корозійне ураження, внаслідок чого необхідно було демонтувати трамвайну колію для того, аби забезпечити її стійкість та можливість роботи слюсарів в оглядових канавах", — зазначив Володимир Ковалів.
Також він розповів, що на території депо передбачене встановлення системи пожежної та охоронної сигналізації.
Керівниця групи реалізації проєктів міжнародних фінансових організацій ЛКП «Львівелектротранс» Ірина Іванишин розповіла, що сума контракту становить 3,4 млн євро. Фінансування — це 100% кредитні кошти ЄБРР.
«Цей проєкт реалізовується в межах співпраці Європейського банку реконструкції та розвитку і, відповідно, всі тендерні процедури відбувалися згідно з їхньою політикою та правилами закупівель. Станом на сьогодні, це вже був третій тендер по цьому об'єкту, оскільки два попередні підрядники не змогли виконати цей контракт.
Приватне підприємство «ВІР-Західбуд», яке є переможцем 3-го тендеру, це доброчесна компанія, з хорошим досвідом. Проаналізувавши роботу, яку вона розпочала, ми бачимо позитивну динаміку виконання, відповідно до графіку. Тому впевнена, що через рік ми будемо мати нове, реконструйоване трамвайне депо і відзначатимемо спільний успіх.
Всі роботи розпочалися 10 серпня, оскільки в період після підписання контракту й до початку робіт отримувалися відповідні дозволи ДАБІ, банківські гарантії тощо. Відтак, терміни виконання робіт на цьому об'єкті становлять 365 днів (1 рік), тому ми очікуємо, що у серпні наступного року цей контракт буде завершено", — каже Ірина Іванишин.