акция, черный понедельник, скидка, мошенничествоНавряд чи для сучасного масового покупця існує більш приємне слово, ніж "знижка". Заради знижки інший покупець готовий на багато що, навіть на придбання товару, який абсолютно не збирався купувати. А в такий день, як "чорна п'ятниця", коли продавці готові знижувати ціни на 30-80%, легко втратити значну частину здатності до критичного мислення.

Але корифеї шопоголизма стверджують, що саме в цей день слід проявляти підвищене самовладання, щоб не попастися на вудку.

Слідкуйте за цінами

У "чорну п'ятницю" в гонитві за дешевизною можна придбати товар за його звичайною ціною або навіть завищеною. Продавець може просто дописати на ціннику більш високу ціну і закреслити її, намагаючись створити у покупця ілюзію, що товар пропонується з великою знижкою. Грамотний покупець відстежує ціни і заздалегідь планує, що він хотів би придбати саме в "чорну п'ятницю".

Якщо товар пропонується за все на 10-20% дешевше, то така пропозиція в "чорну п'ятницю" вважається неактуальним. Серйозний покупець "вимагає" як мінімум 30-відсоткової знижки. тому трюк з попередніми завищенням ціни цілком годиться для реалізації дорогих товарів - побутової техніки, дорогого одягу та парфумерії...

Можуть підсунути некондицию

Покупець, що клюнув на значні знижки, може в підсумку виявитися володарем застарілої моделі побутової техніки, що стрімко виходить з моди одягу (хоча в 21 столітті кожен сам собі модельєр) або речі з невеликою вадою, що в принципі, і не погіршує її якість, але різко знижує привабливість за звичайною ціною.

Чистять склади

"Чорна п'ятниця" - це один з кращих способів для торгових точок почистити склади для закупівлі нових товарів. Протягом року там скупчуються товари, які не були продані вчасно. Це не означає, що вони прострочені або погані. Просто в звичайні дні покупець не вважав їх для себе актуальними.

Часто це моделі одягу минулих колекцій. Важко продаються дуже дорогі плазми, пилососи, музичні центри, комп'ютери.

Клюнувши на знижки, можна стати власником "залежаного товару". Якщо вас дане словосполучення не бентежить, то можете не відчувати себе обдуреними.

Знижка як замануха

Оголошення про те, що в "чорну п'ятницю" в мережі магазинів N продається величезна плазма зі знижкою 60%, може виявитися своєрідним маркетинговим ходом. Прибулий в магазин покупець може почути: "Так, є, але, бачте, в чому справа, не в нашому магазині, а в магазині нашої мережі на іншому кінці міста. А чи не хочете подивитися інші моделі - і більш сучасні, і більш практичні, і більш-більш... і за ціною лише трохи дорожче".

Чи не кожен покупець з грошима, хто прийде, зможе встояти перед ввічливістю і компетентністю чарівного продавця. Та й повертатися додому з порожніми руками сумно. Так, прийшовши за одним товаром, люди часто купують інший (деякі можуть пригадати випадки, коли похід в магазин за хлібом завершувався придбанням засобів, як відтирати все губки, каструлі-самоваркі, книги "Як стати впливовим" або ще чого-небудь непотрібного).

Товар в навантаження

Майстри шопінгу зі стажем відмінно пам'ятають виверти радянської торгівлі збувати неходові товари, приєднуючи їх в навантаження до дефіцитних (ходові духи могли продаватися тільки в комплекті з набором страшних на вигляд гребінців).

В головний день до найцікавішого для покупця товару можуть пропонувати з великою знижкою продукт, у якого термін придатності закінчується в найближчі дні або тижні.

У магазині одягу ідеальний варіант - продати знижкові штани разом з ременем, за який потрібно заплатити окремо.

Ідеальний день для розпродажу старих колекцій

Продавці одягу в "чорну п'ятницю" намагаються реалізувати моделі старих колекцій, що не розкупили раніше. Нові речі в цей день вивішувати взагалі не обов'язково. При підвищеному напливі покупців висока ймовірність, що хтось купить непопулярні товари, тим більше що в цьому випадку знижка може досягати 50-70%.

Без права на повернення

Покупець, що схопив, здавалося б, потрібний товар з 50-відсотковою знижкою на касі, може почути від касира як би між іншим, що акційний товар обміну та поверненню не підлягає.

В таких умовах далеко не кожен покупець залишить товар на касі і піде ні з чим. Неможливість повернення можна розцінити як певну компенсацію знижки - так ось чому він такий дешевий, ну тоді все зрозуміло.

І потім, ви ж купуєте не для того, щоб повертати. А для того, щоб користуватися.

Уникайте торцевих полиць

Майстри продажів давно помітили, що на торці полиць покупці звертають більше уваги, а отже, саме там повинен розміщуватися найменш популярний, неходовий товар.

Зауваження номер два: більшість покупців - правші. Ці люди, заходячи в торгову залу, в першу чергу звертають увагу на полиці справа. Там теж може розміщуватися товар, який продавець прагне збути в першу чергу.

Бардак на стелажах

Коли в магазинах ажіотаж, продавці-консультанти часто не встигають наводити на полицях порядок.

Але...

Іноді бардак створюється навмисне - з метою трохи заплутати покупця. Для цього продавці чергують стопки з дорогими і дешевими речами спеціально, щоб покупці змішали товари різної вартості між собою. Ціна на схожі кофтинки може відрізнятися на 100-200 гривень. Покупець може "прозріти" тільки на касі.

Все по 49

Прекрасний спосіб трохи дезорієнтувати покупця - змішати різні товари. Вони складаються в один бокс, забезпечений написом - все "по 49" або "все по 299". Вибравши товар, покупець чує на касі роз'яснення, що акція поширюється лише на деякі товари, про що на ціннику є приписка. Не кожен покупець в такій ситуації стане повертати товар.

Страшні і безглузді випадки під час розпродажів

Вітчизняний покупець уже практично відвик від черг, а тому в магазинах б'ється вкрай рідко. Інша річ - місцями все ще "дикий Захід", де під час масових розпродажів трапляються безглузді, а часом і трагічні події.

Затоптали продавця

У 2008 році в "чорну п'ятницю" в торговому центрі Walmart Джімітая Дамур на Лонг-Айленді в Нью-Йорку натовп затоптав 34-річного продавця. В той день в тисняві постраждали ще кілька людей, в тому числі 28-річна вагітна жінка. Її відвезла карета швидкої допомоги.

Фехтування ковбасою

У німецькому місті Ахені в день скидок покупці не поділили візок. Літній чоловік перетягував візок з жінкою, яка приїхала в магазин разом з братом і матір'ю. На допомогу до жінки наспів брат, який відібрав візок і штовхнув пенсіонера на підлогу.

На цьому інцидент не закінчився. Ображений чоловік знайшов в собі сили для продовження боротьби. Він наздогнав сім'ю в відділі сирів і ковбас, де покупці побилися. Скандалісти використовували саму різну зброю - наприклад, палицю салямі і двокілограмові шматки пармезану. Учасники бійки в підсумку опинилися в лікарні.

Жертва шопінгу

Пристрасть до шопінгу під час розпродажів погубила 77-річну пенсіонерку з США. В один з днів 2009 року сусіди помітили, що літня жінка кілька днів не з'являлася на вулиці. Прибулі поліцейські знайшли жінку під купою покупок - нерозкритих коробок і пакетів. Шопінг по знижкам був пристрастю дами. Покупки вона складала в будинку на стелажі. Очевидно, коробки несподівано обрушилися, коли дама розміщувала на полицях нові покупки. Перенести такий удар жінка не змогла.

Як уникнути розчарувань

Купуючи товари зі знижкою, будь-який покупець повинен чітко усвідомлювати, що продавати щось за ціною нижче собівартості - суперечить будь-яким законам ринку. Тому не варто плекати на рахунок придбань ніяких ілюзій: ви платите за товар рівно стільки, скільки він коштує на даний момент, а можете навіть і переплатити.

Варто пам'ятати, що серед великого скупчення людей (а в розпродажної дні магазини повні народу) людина поводиться трохи інакше, ніж перебуваючи на самоті, втрачаючи більшу частину власної індивідуальності і перетворюючись в молекулу такого соціального організму, як натовп. Прагнення не відставати від інших, страхи, що саме тобі чогось не вистачить і ти будеш лузером в цьому океані щасливчиків, можуть підштовхнути до необдуманих вчинків.

Тому вкрай важливо зберігати критичне ставлення до навколишнього соціосередовища, спокій, самовладання, терпіння, згадати, що вам притаманні іронія і навіть сарказм. Не виключено, що це допоможе настрій на філософський лад, наприклад, не зайвим буде пригадати вислів великого Сократа: "Як багато в світі речей, які нам не потрібні".


Вряд ли для современного массового покупателя существует более приятное слово, чем "скидка". Ради скидки иной покупатель готов на многое, даже на приобретение товара, который совершенно не собирался покупать. А в такой день, как "черная пятница", когда продавцы готовы снижать цены на 30-80%, легко утратить значительную часть способности к критическому мышлению.

Но корифеи шопоголизма утверждают, что именно в этот день следует проявлять повышенное самообладание, чтобы не попасться на удочку.

Следите за ценами

В "черную пятницу" в погоне за дешевизной можно приобрести товар по его обычной цене или даже завышенной. Продавец может просто дописать на ценнике более высокую цену и зачеркнуть ее, пытаясь создать у покупателя иллюзию, что товар предлагается с большой скидкой. Грамотный покупатель отслеживает цены и заранее планирует, что он хотел бы приобрести именно в "черную пятницу".

Если товар предлагается всего на 10-20% дешевле, то такое предложение в "черную пятницу" считается неактуальным. Серьезный покупатель "требует" как минимум 30-процентной скидки. оэтому трюк с предварительным завышением цены вполне годится для реализации дорогостоящих товаров – бытовой техники, дорогой одежды и парфюмерии…

Как противостоять данной уловке – см. выше.

Могут подсунуть некондицию

Клюнувший на значительные скидки покупатель может в итоге оказаться обладателем устаревшей модели бытовой техники, стремительно выходящей из моды одежды (хотя в 21 веке каждый сам себе модельер) или вещи с небольшим изъяном, в принципе, и не ухудшающим ее качество, но резко снижающим привлекательность при обычной цене.

Чистят склады

"Черная пятница" - это один из лучших способов для торговых точек почистить склады для закупки новых товаров. В течение года там скапливаются товары, которые не были проданы вовремя. Это не означает, что они просроченные или плохие. Просто в обычные дни покупатель не счел их для себя актуальными.

Часто это модели одежды прошлых коллекций. Трудно продаются очень дорогие плазмы, пылесосы, музыкальные центры, компьютеры.

Клюнув на скидки, можно оказаться владельцем "залежалого товара". Если вас данное словосочетание не смущает, то можете не чувствовать себя обманутыми.

Скидка как замануха

Объявление о том, что в "черную пятницу" в сети магазинов N продается огромная плазма со скидкой 60%, может оказаться своеобразным маркетинговым ходом. Прибывший в магазин покупатель может услышать: "Да, есть, но, видите ли, в чем дело, не в нашем магазине, а в магазине нашей сети на другом конце города. А не хотите ли посмотреть иные модели - и более современные, и более практичные, и более-более... И по цене лишь немногим дороже".

Не каждый пришедший с деньгами покупатель сможет устоять перед вежливостью и компетентностью обаятельного продавца. Да и возвращаться домой с пустыми руками грустно. Так, придя за одним товаром, люди часто покупают другой (некоторые могут припомнить случаи, когда поход в магазин за хлебом завершался приобретением оттирающей все губки, кастрюли-самоварки, книги "Как стать влиятельным" или еще чего-нибудь нужного).

Товар в нагрузку

Мастера шопинга со стажем отлично помнят уловки советской торговли сбывать неходовые товары, присоединяя их в нагрузку к дефицитным (ходовые духи могли продаваться только в комплекте с набором страшных на вид гребешков).

В главный скидочный день к интересному для покупателя товару могут предлагать с большой скидкой продукт, у которого срок годности истекает в ближайшие дни или недели.

В магазине одежды идеальный вариант – продать скидочные брюки вместе с ремнем, за который нужно заплатить отдельно.

Идеальный день для распродажи старых коллекций

Продавцы одежды в "черную пятницу" стараются реализовать модели старых коллекций, которые не раскупили ранее. Новые вещи в этот день вывешивать вообще не обязательно. При повышенном наплыве покупателей высока вероятность, что кто-то купит непопулярные товары, тем более что в этом случае скидка может достигать 50-70%.

Без права на возврат

Покупатель, ухвативший, казалось бы, нужный товар с 50-процентной скидкой на кассе может услышать от кассира как бы между прочим, что акционный товар обмену и возврату не подлежит.

В таких условиях далеко не каждый покупатель оставит товар на кассе и уйдет ни с чем. Невозможность возврата можно расценить как некую компенсацию скидки – так вот почему он такой дешевый, ну тогда все понятно.

И потом, вы же покупаете не для того, чтобы возвращать. А для того, чтобы пользоваться.

Избегайте торцевых полок

Мастера продаж давно заметили, что на торцы полок покупатели обращают больше внимания, а следовательно, именно там должен размещаться наименее популярный, неходовой товар.

Замечание номер два: большинство покупателей – правши. Эти люди, заходя в торговый зал, в первую очередь обращают внимание на полки справа. Там тоже может размещаться товар, который продавец стремится сбыть в первую очередь.

Бардак на стеллажах

Когда в магазинах ажиотаж, продавцы-консультанты часто не успевают наводить на полках порядок.

Но…

Иногда бардак создается умышленно - с целью немного запутать покупателя. Для этого продавцы чередуют стопки с дорогими и дешевыми вещами специально, чтобы покупатели смешали товары разной стоимости между собой. Цена на похожие кофточки может отличаться на 100–200 гривен. Покупатель может "прозреть" только на кассе.

Все по 49

Прекрасный способ немного дезориентировать покупателя - смешать разные товары. Они складываются в один бокс, снабженный надписью – все "по 49" или "все по 299". Выбрав товар получше, покупатель слышит на кассе разъяснения, что акция распространяется лишь некоторые товары, о чем на ценнике есть приписка. Не каждый покупатель в такой ситуации станет возвращать товар.

Страшные и нелепые случаи во время распродаж

Отечественный покупатель уже практически отвык от очередей, а потому в магазинах дерется крайне редко. Иное дело – местами все еще "дикий Запад", где во время массовых распродаж случаются нелепые, а порой и трагичные происшествия.

Затоптали продавца

В 2008 году в "черную пятницу" в торговом центре Walmart Джимитая Дамура на Лонг-Айленде в Нью-Йорке толпа затоптала 34-летнего продавца. В тот день в давке пострадали еще несколько человек, в том числе 28-летняя беременная женщина. Ее увезла карета скорой помощи.

Фехтование колбасой

В немецком городе Ахене в скидочный день покупатели не поделили тележку. Пожилой мужчина перетягивал тележку с женщиной, которая приехала в магазин вместе с братом и матерью. На помощь к даме подоспел брат, который отобрал тележку и толкнул пенсионера на пол.

На этом инцидент не закончился. Обиженный мужчина нашел в себе силы для продолжения борьбы. Он нагнал семью в отделе сыров и колбас, где покупатели подрались. Скандалисты использовали самое разное оружие — например, палку салями и двухкилограммовые куски пармезана. Участники драки в итоге оказались в больнице.

Жертва шопинга

Страсть к шопингу во время распродаж погубила 77-летнюю пенсионерку из США. В один из дней 2009 года соседи заметили, что пожилая женщина несколько дней не появлялась на улице. Прибывшие полицейские нашли женщину под грудой покупок – нераскрытых коробок и пакетов. Шопинг по скидкам был страстью дамы. Покупки она складывала дома на стеллажи. Очевидно, коробки неожиданно обрушились, когда дама размещала на полках новые покупки. Перенести такой удар женщина не смогла.

Как избежать разочарований

Приобретая товары со скидкой, любой покупатель должен четко осознавать, что продавать нечто по цене ниже себестоимости – противоречит любым законам рынка. Поэтому не стоит питать на счет приобретений никаких иллюзий: вы платите за товар ровно столько, сколько он стоит на данный момент, а можете даже и переплатить.

Стоит помнить, что среди большого скопления людей (а в распродажные дни магазины полны народу) человек ведет себя несколько иначе, нежели пребывая в одиночестве, утрачивая большую часть собственной индивидуальности и превращаясь в молекулу такого социального организма, как толпа. Стремление не отставать от других, страхи, что именно тебе чего-то не хватит и ты будешь лузером в этом океане счастливчиков, могут подтолкнуть к необдуманным поступкам.

Поэтому крайне важно сохранять критическое отношение к окружающей социосреде, спокойствие, самообладание, терпение, вспомнить, что вам присущи ирония и даже сарказм. Не исключено, что поможет настрой на философский лад, к примеру, не лишним будет припомнить изречение великого Сократа: "Как много в мире вещей, которые нам не нужны".