З розвитком інформаційних технологій, трансформується і світ розваг. Сьогодні вже нікого не здивуєш такими явищами як кіберспорт чи віртуальний спорт. Однак їх все ще сприймають як взаємозамінні поняття.

Видання cyberworld дізнавалося чим кіберспорт відрізняється від віртуального, та чи можливе їхнє поєднання в майбутньому.

Що таке віртуальний спорт

Віртуальний спорт, або його ще називають симуляторним, відтворює спортивні події за допомогою комп’ютерних технологій у віртуальному середовищі. Гравці можуть грати у футбол, баскетбол, теніс тощо, використовуючи спеціальні пристрої, наприклад, окуляри доповненої реальності, консолі чи лептопи.

Сьогодні найяскравішими прикладами віртуального спорту є гоночні симулятори, де гравці виконують ролі водіїв на відомих гоночних трасах. Гравці використовують кермо, гальма та інші пристрої, які створюють ілюзію реального керування автомобілем.

Також у віртуальному спорті використовуються електронні симулятори, які допомагають гравцям покращувати свої спортивні здібності. Наприклад, на симуляторі в гольф гравець може тренувати удари, аналізуючи траєкторії м’ячів.

Особливості кіберспорту

У свою чергу кіберспорт - це професійні змагання у відеоігри. Команди гравців змагаються за призи та титули в різних ігрових жанрах. Найпопулярнішими кіберспортивними дисциплінами сьогодні є  League of Legends, Counter-Strike, Dota 2 тощо. 

Кіберспорт - це виключно змагання у відеоігри, які не обов’язково відображають реальні види спорту. Тут не йдеться мова про відтворення фізичних дій, як на корті чи футбольному полі.  Головна увага приділяється стратегічному мисленню, реакції та командній роботі. Масштаб цієї індустрії сьогодні дійсно вражає. Наприклад, в  цьому році призовий фонд The International склав 30 мільйонів доларів. 

Чим віртуальний та кіберспорт відрізняються від звичайного

Віртуальний та кіберспорт відрізняються від традиційних спортивних подій в декількох аспектах:

  1. Визнання. Спорт завжди асоціювався з досягненнями та фізичними навантаженнями. Однак віртуальний спорт наразі не визнають за спортивну дисципліну як таку, адже гравці хоч і відтворюють спортивні вправи роблять це у цифровому просторі. Щодо кіберспорту, то там гравці взагалі не мають фізичних навантажень, натомість Міжнародний олімпійський комітет (МОК) вже почав визнавати його як форму спортивних змагань.

  2. Спортивна підготовка. У віртуальному спорті гравець лише імітує фізичну дію, але це просто створює ілюзію фізичної активності. У кіберспорті в гравців швидко рухаються лише пальці рук. 

  3. Стратегія. У футболі чи баскетболі стратегія та тактика гри грають ключову роль. Віртуальний спорт переносить цей підхід до спортивних ігор у віртуальне середовище. Однак тут стратегія обмежена правилами гри. У свою чергу в кіберспорті практично усе засновано на стратегії.

  4. Ігрове ком’юніті. Традиційні види спорту об'єднують людей, створюють фан-спільноти та виховують національну гордість. Віртуальний спорт створює нові онлайн-спільноти для обміну досвідом та емоціями. Кіберспорт об'єднує мільйони вболівальників по всьому світу, відображаючи сучасну цифрову культуру.

  5. Призові фонди. Наразі віртуальний спорт ще не досяг таких комерційних висот, щоб конкурувати з традиційними видами спорту, які завжди були великим бізнес. Проте кіберспорт за грошовими вливаннями вже може позмагатися з традиційними видами спорту.

Симбіоз віртуального та кіберспорту

Межі між віртуальним спортом і кіберспортом стають все більш розмитими, що змушує експертів розглядати можливість злиття цих двох форм розваг у майбутньому. Розвиток технологій віртуальної (VR) і доповненої реальності (AR) розглядається як ключовий фактор у створенні нових кіберспортивних змагань, що максимально нагадують реальні спортивні події. 

Однак досягти повного симбіозу складно, насамперед через відмінності в очікуваннях цільових аудиторій. Фанати кіберспорту цінують швидкі, динамічні ігри, тоді як шанувальники віртуального спорту більше зосереджені на реалізмі та увазі до деталей.