За даними Асоціації європейських автовиробників (ACEA), в перші дев'ять місяців 2021 року в Європі було зареєстровано 9161918 нових пасажирських транспортних засобів. Це на 6.9% більше, ніж за аналогічний період 2020-го. Могло б бути й більше, якби не брак електронних чіпів, викликаний пандемією коронавируса. Це, схоже, найсерйозніший наслідок covid19 для світової автоіндустрії.

Але менше з тим. Майже всі виробники показали позитивну динаміку в порівнянні з торішніми цифрами — про їхні успіхи і невдачі розповімо в цій статті. Зауважимо, що мова йде тільки про виробників-членив ACEA — тобто, скажімо, Tesla в цю статистику не потрапляє. Не врахований і вторинний ринок. Якщо купуєте старий екземпляр з Європи, перевіряйте історію його експлуатації та ремонтів за номером кузова.

Volkswagen Group залишається в лідерах

Ця корпорація об'єднує в собі кілька відомих брендів: крім самого VW, туди входять Audi, Skoda, Porsche і інші. Їхні сумарні продажі за січень-вересень перевищили два мільйони автівок і виросли майже на 9% відносно того ж періоду 2020 року — частка на авторинку становить 26%. Найпопулярніша марка групи — "Вольксваген" (більш 1000000 нових реєстрацій), а найкращу динаміку показав Seat (+ 21%).

Приблизно на 500000 проданих машин від VW відстає Stellantis — могутня транснаціональна корпорація, утворена на початку цього року шляхом злиття Fiat Chrysler Automobiles та PSA. Всього — 14 брендів, і спільними зусиллями вони продемонстрували зростання в 8%. Основний бренд в плані обсягів — Peugeot (560000 штук); а щодо динаміки, краще за інших проявив себе Jeep (+ 22%). Позитивні зміни відзначені майже у всіх представників об'єднання, єдине виключення — Alfa Romeo (-20%).

На третьому місці — Renault Group, куди, крім однойменної французької марки, входять Dacia, Alpine і Lada. Це об'єднання виявилося одним з найслабших за результатами трьох кварталів: реалізація впала на 8% до 800000 примірників, частка на ринку скоротилася на 1.5%. Серйозні втрати продажів зареєстровані у "Пежо" (-13.5%) і "Лади" (-35%). Солідний приріст демонструє Alpine (+74%), але там дуже низька база — продано лише півтори тисячі штук.

Інші виробники

Hyundai Group продала 770000 автомобілів, збільшивши обсяги на 24% — найкраща динаміка серед всіх компаній-членів ACEA. Зростання й абсолютні цифри розподіляються рівномірно між "Кіа" і "Хендай": приблизно по 380000 машин і +24% на кожну марку окремо.

Замикає п'ятірку група BMW — однойменний бренд і MINI. Сумарно їх продукція розійшлася в кількості 660000 штук, приріст — вище за ринок (+9%). Реалізація авто марки БМВ зросла на 11%, "Міні" — на 4%.

Виділимо також успіхи Toyota і Mazda (+19.5% та + 18% відповідно); і проблеми Daimler (-5% в цілому та -7% у Mercedes), а ось інший їхній бренд, Smart, збільшив обсяги на 71%, продавши 24500 авто.

Купуючи європейські машини — на місці або пригнані в Україну — перевіряйте їхню історію за VIN-кодом.