Цього тижня у Львові на трьох автобусних маршрутах запрацювала безготівкова оплата. Відтак, пасажири автобусів №№1А, 3А та 10 можуть оплачувати за проїзд або банківською картою, або звично – готівкою.
Щоб здійснити оплату безготівково, пасажиру необхідно прикласти банківську картку чи пристрій з підтримкою ApplePay\GooglePay до валідатора та зачекати одинарного звукового сигналу і зеленої відмітки на валідаторі. Банківська карта обов’язково повинна бути чіпована.
На етапі тестування тариф за проїзд залишається 15 грн при всіх способах оплати.
У ЛКП «Львівавтодор» відповідають на найактуальніші питання, які можуть виникати у пасажирів при безготівковій оплаті за проїзд:
1. Чому гроші з рахунку списуються не одразу?
Автоматизована системи оплати проїзду побудована на основі відкладеної авторизації. Тому інформація про списання коштів за проїзд приходить впродовж 1-2 днів. Це зроблено для швидкої посадки пасажирів у транспорт. Пасажири можуть отримувати сповіщення у застосунку про передавторизацію – на рахунку «заморожується» 1 гривня. Так система перевіряє, чи картка активна. Після зняття оплати за проїзд – ця 1 гривня повертається на рахунок.
2. Як переконатися, що оплата за проїзд успішна?
Щоб переконатися в успішній оплаті проїзду, слід орієнтуватися на зелену відмітку на валідаторі та одинарний звуковий сигнал. Контролер перевіряє саме факт валідації, а не списання коштів із картки.
3. Як здійснюється контроль безготівкової оплати?
Для здійснення контролю безготівкової оплати контролер використовує переносний зчитувальний пристрій. До цього терміналу пасажир має прикласти той засіб (банківську картку чи телефон із системою NFC), що був використаний для оплати проїзду. Контролер перевіряє саме факт валідації, а не списання коштів із картки.
4. Якщо випадково завалідувати банківську картку повторно, чи спишуться кошти за ще один квиток?
Ні, повторна валідація в межах кінцевих зупинок не призведе до стягнення додаткових коштів. При першій валідації на екрані валідатора відобразиться напис: «Вхід зареєстровано», а при повторній "випадковій" валідації – «Вхід уже зареєстровано».
5. Якщо до валідатора піднести гаманець з декількома банківськими картками, то кошти за проїзд буде знято з усіх карток?
Якщо у межах зчитувача буде більше, ніж одна безконтактна банківська картка, то валідатор відхиляє читання карток і на екрані з’являється червона відмітка та лунає подвійний звуковий сигнал. Списання з банківських карток відбувається лише у тому випадку, якщо підносити їх до валідатора по черзі.
6. Чому можуть приходити смс-повідомлення від банку про списання коштів за поїздку, яка була давно?
Якщо на момент списання оплати проїзду на рахунку не було коштів, то повторні спроби списати кошти виконуються з певною періодичністю – 3, 5, 7, 14 днів тощо – залежно від банку.
7. Якщо оплатити за проїзд безготівково, чи повинен водій видати пасажиру квиток?
Ні. Водій видає квиток лише тим пасажирам, котрі оплачують готівкою. Підтвердженням факту безгтівкової оплати є передавторизація – коли на вашому рахунку «заморожується» 1 гривня.
Нагадаємо, тестування безготівкової оплати проїзду на автобусних маршрутах №1А, 3А та №10 триватиме орієнтовно до 30 червня. На етапі тестування тариф за проїзд не змінюється і залишається 15 грн при всіх способах оплати.
Щоденно протягом цього періоду на маршрутах працюватимуть контролери ЛКП «Львівавтодор». На час тестового періоду вони не штрафуватимуть, а проводитимуть роз’яснювальну роботу для пасажирів – допомагатимуть завалідувати пільгові ЛеоКарт, сплатити безготівково чи купити квиток у водія.
Детальна інформація про тестування безготівкової оплати проїзду у громадському транспорті Львова та як здійснити оплату за проїзд – на сайті ЛеоКарт