Управління відносинами з клієнтами може здатися дещо новим питанням, особливо для малого та середнього бізнесу. Бо якщо у вашої компанії є лише невелика група клієнтів - чи варто приймати рішення про впровадження системи, яка дозволить вам контролювати такий тип відносин? Зрештою, кілька електронних таблиць роблять свою роботу досить добре.

Але що слід робити, коли компанія динамічно розвивається?

Тоді система, що забезпечує ефективне управління контактами, буде абсолютно необхідною. Система, що складається з не лише набору відповідних електронних таблиць. Однак рішення такого типу не слід відкладати, оскільки додаткова затримка може суттєво перешкодити процесу міграції зібраних даних.

Не можна не відзначити основну перевагу CRM-системи - вона була створена для всіх компаній та підприємств, незалежно від їх розміру та сфери діяльності. Однак, якщо ви не хочете вірити усним запевненням - погляньте на ці відсотки. Майже 75% менеджерів визнають, що досягли зростання продажів за допомогою CRM в Україні! Це також дозволило їм збільшити утримання клієнтів на 27%! Тому важко сперечатися з фактами.

Що таке CRM?

CRM, як зазначалося раніше, означає управління взаємовідносинами з клієнтами, посилаючись на різновид програмного забезпечення. Це дозволяє відстежувати взаємодію компанії з її поточними та майбутніми клієнтами.

Головною метою впровадження CRM для компанії є створення цілісної системи, яка забезпечить ефективніше встановлення стосунків із майбутніми та поточними клієнтами. Тому це показує свою корисність не лише для відділу продажів, а й для маркетингу. Кожен із них використовуватиме це по-своєму.

У сфері маркетингу, яка відповідає за придбання потенційних клієнтів, CRM забезпечує передачу конкретних цінних потенційних клієнтів до співпрацюючого відділу продажів. Система CRM дозволяє налагодити міцні стосунки з цією командою.

Однак, демонструючи роботу відділу продажів, CRM виконує дещо інші функції. Це дозволяє знайти потенційних клієнтів, встановити з ними контакт і відстежити подальший хід цих відносин. Маючи всю історію потенційного клієнта в одному місці, ви також можете збільшити продуктивність своїх дій. Використання CRM-системи значно скорочує фактичний час, витрачений на пошук конкретної електронної пошти.