петиция, процедура, обсуждениеУ Львові тривають консультації щодо оновлення порядку подання та розгляду е-петицій. Про це повідомляє інформаційний портал депутатів Львівської міської ради.

21 серпня у приміщенні URBAN бібліотеки відбулося представлення та обговорення проекту ухвали "Про затвердження порядку подання та розгляду електронних петицій у м. Львові".

Представлення відбулося у рамках консультацій із громадськістю, які тривають від 13 до 31 серпня. Ініціатором їх виступило управління "Секретаріат ради" Львівської міської ради, яке підготувало проект ухвали.

Начальник відділу зовнішніх зв’язків та правового забезпечення управління "Секретаріат ради" ЛМР Петро Качараба повідомив, що у підготовленому проекті ухвали ЛМР містяться пропозиції щодо вдосконалення Тимчасового порядку подання та розгляду електронних петицій, затвердженого ухвалою ЛМР № 1371 від 26 грудня 2016 року.

"Зараз назріла необхідність вдосконалити цей механізм, враховуючи нові норми чинного законодавства, а також Статуту територіальної громади м. Львова", - зазначив Петро Качараба.

Новели стосуються, насамперед, змісту петицій. Зокрема, у новому положенні передбачається, що е-петиції мають торкатися питань, які є виключно в компетенції ЛМР. Для прикладу, часто у петиціях, які стосувалися громадського транспорту, люди зверталися щодо вирішення проблем маршрутів, підпорядкованих Львівській ОДА, маршрутів з тризначними номерами. Оскільки міська рада не має повноважень заставити цих перевізників працювати якісніше, може лише звернутися до них, то такі петиції не будуть братися до розгляду.

Ще один суттєвий пункт – петиція не може містити ім’я фізичної особи або найменування юридичної особи приватного права без її на це згоди, назви торгових марок, посилання на сторонні веб-ресурси, за винятком офіційних сайтів ЛМР.

Крім того, е-петиція не може містити лайливих слів, прямих образ. Також передбачено, що петиція не може стосуватися обрання або звільнення посадової особи ЛМР та інших структурних підрозділів, які їй підпорядковані.

Передбачається можливість внесення технічних правок до проектів ухвал про розгляд е-петицій. Адже часто буває, що петиції сформульовані неграмотно, містять орфографічні помилки. Але ці технічні правки не повинні змінювати суті питання.

Щодо реалізації електронної петиції, то обов’язково має бути передбачено спосіб і строки вирішення питання, а також розмір бюджетних призначень, необхідних для вирішення питання.

Також проектом ухвали пропонується вдосконалення механізму реалізації петицій. Він передбачає, що у підготовці дорожньої карти реалізації петиції обов’язково має брати участь її автор. А презентувати дорожню карту пропонується на засіданнях профільних постійних комісій ЛМР.

Довідка SQ.  Е-петиції стали одним із найпопулярніших інструментів громадської участі у м. Львові, і з 2017 року було подано 471 петицію, з яких 43 набрали необхідну кількість голосів для їх розгляду на пленарному засіданні ЛМР. За словами в. о. начальника управління "Секретаріат ради" Ореста Файфурки,  є чітка тенденція щодо збільшення кількості поданих петицій та кількості петицій, що набирають необхідну кількість голосів. У середньому в місяць може бути 20 – 30 е-петицій. Часто петиції стосуються покращення благоустрою у місті, ремонту доріг, екології та транспорту.


Во Львове ведутся консультации по обновлению порядке подачи и рассмотрения э-петиций. Об этом сообщает информационный портал депутатов Львовского городского совета.

21 августа в помещении URBAN библиотеки состоялась презентация и обсуждение проекта постановления "Об утверждении порядка представления и рассмотрения электронных петиций в г. Львов". Представление состоялось в рамках консультаций с общественностью, которые длятся от 13 до 31 августа. Инициатором их выступило управление "Секретариат совета" Львовского городского совета, подготовило проект постановления.

Начальник отдела внешних связей и правового обеспечения управления "Секретариат совета" Львовского горсовета Петр Качараба сообщил, что в подготовленном проекте постановления Львовского горсовета содержатся предложения по совершенствованию Временного порядка подачи и рассмотрения электронных петиций, утвержденного постановлением ЛГС № 1371 от 26 декабря 2016 года.

"Сейчас назрела необходимость усовершенствовать этот механизм, учитывая новые нормы действующего законодательства, а также Устава территориальной громады г. Львов", - отметил Петр Качараба.

Новеллы касаются, прежде всего, содержания петицей. В частности, в новом положении предусматривается, что е-петиции должны касаться вопросов, которые являются исключительно в компетенции ЛГС. Например, часто в петициях, касающихся общественного транспорта, люди обращались по решению проблем маршрутов, подчиненных Львовской ОГА, маршрутов с трехзначными номерами. Поскольку городской совет не имеет полномочий заставить этих перевозчиков работать качественнее, может только обратиться к ним, такие петиции не будут приниматься к рассмотрению".

Еще один существенный пункт - петиция не может содержать имя физического лица или наименование юридического лица частного права без его на это согласия, названия торговых марок, ссылки на сторонние веб-ресурсы, за исключением официальных сайтов ЛГС.

Кроме того, е-петиция не может содержать бранных слов, прямых оскорблений. Также предусмотрено, что петиция не может касаться избрания или освобождения должностного лица ЛГС и других структурных подразделений, которые ей подчинены.

Предусматривается возможность внесения технических правок к проектам постановлений о рассмотрении э-петиций. Ведь часто бывает, что петиции сформулированы неграмотно, содержат орфографические ошибки. Но эти технические правки не должны изменять сути вопроса.

По поводу реализации электронной петиции, то обязательно должен быть предусмотрен способ и сроки решения вопроса, а также размер бюджетных назначений, необходимых для решения вопроса.

Также проектом постановления предлагается совершенствование механизма реализации петиций. Он предусматривает, что в подготовке дорожной карты реализации петиции обязательно должен принимать участие ее автор. А представить дорожную карту предлагается на заседаниях профильных постоянных комиссий ЛГС.

Справка SQ. Э-петиции стали одним из самых популярных инструментов общественного участия в м. Орел, и с 2017 года было подано 471 петицию, из которых 43 набрали необходимое количество голосов для их рассмотрения на пленарном заседании Львовского горсовета. По словам и. о. начальника управления "Секретариат совета" Ореста Файфуркы, есть четкая тенденция увеличения количества поданных петиций и количества петиций, набирающих необходимое количество голосов. В среднем в месяц может быть 20 - 30 э-петиций. Часто петиции касаются улучшения благоустройства в городе, ремонта дорог, экологии и транспорта.