роверы, велосипеды, мастер21-річний Руслан Давид створив уже кільканадцять кастомних роверів – із електричним і бензиновим двигуном, на рамі з дротиків, із автомобільними колесами. Про це розповіло "Твоє місто". 

Коли Русланові Давиду було вісімнадцять, він навчався у коледжі на ландшафтного дизайнера. Одного разу за пивом його друг запропонував власноруч зробити велосипед. Руслан погодився. За три роки, що минули відтоді, львів’янин створив тринадцять унікальних кастомних роверів. Тепер це головне Русланове хобі.

Поняття кастому (англійське custom – зроблений на замовлення) зародилось у 1930-х в Америці і спершу стосувалось автомобілів. Конвеєрне виробництво зробило їх масовими, мати автівку вже не вважалось розкішшю, тож, аби вирізнятися, автомобілісти оздоблювали свої машини незвичними малюнками чи деталями. Перший такий автомобіль створили механіки Джордж і Сем Барріси. Згодом мода поширилась на мотоцикли та велосипеди.

"У пошуках запчастин ми навідувались на заводи й металобази, – каже Руслан. – Дещо я зняв зі свого старого велосипеда. А кермову колонку, педальний вузол і кріплення заднього колеса знайшов на металобрухті".

Якщо звичайний велосипед у середньому коштує від трьох до дев’яти тисяч гривень, то кастомний – від дев’яти до тридцяти. Дозволити собі унікальний велосипед може не кожен. Утім, фанатів кастомної культури в Україні більшає, щороку на Kyiv Kustom Kulture Fest можна бачити дедалі більше унікальних велосипедів.

Перший кастомний велосипед Руслан зробив для себе. Два наступні - купив українець, який живе в Камбоджі – для себе та своєї дружини.

"Через різницю в часі я міг говорити з ним лише вночі. Щодня повертався з пар у коледжі, працював над велосипедом, а вночі робив домашні завдання й розмовляв із замовником", – згадує Руслан. Замовник надіслав фото велосипеда, який йому сподобався, й на його основі Руслан вигадав унікальний дизайн, урахувавши параметри замовника. Якщо у стандартних велосипедів є розміри – S, M, L – то кастомні розробляють під майбутнього власника. Відстань від сидіння до педалей визначається за розміром ноги, довжина рами й розміщення керма – за висотою тулуба й довжиною рук. Схему велосипеда роздрукували в повний розмір, малювали його на асфальті та, коли гнули труби для рами, прикладали їх до ескізу. Саме у вигинах була головна відмінність велосипедів: із ламаними лініями – чоловічий, із вигнутими – жіночий.

Серед велосипедів, які створив власноруч Руслан – із електричним і бензиновим двигуном, на рамі з дротиків, із пластиковим фальшивим баком, двоколісний із велетенським кермом, а ще дитячий чопер із автомобільним заднім колесом. Руслан уже думає про те, який унікальний велосипед змайструє наступним.


21-летний Руслан Давид создал уже несколько кастомных велосипедов - с электрическим и бензиновым двигателем, на раме из дротиков, с автомобильными колесами. Об этом рассказал "Твой город". 

Когда Руслану Давиду было восемнадцать, он учился в колледже на ландшафтного дизайнера. Однажды за пивом его друг предложил собственноручно сделать велосипед. Руслан согласился. За три года, прошедшие с тех пор, львовянин создал тринадцать уникальных кастомных велосипедов. Теперь это главное Русланова хобби.

Понятие каста (английское custom - сделанный на заказ) зародилось в 1930-х в Америке и сначала касалось автомобилей. Конвейерное производство сделало их массовыми, иметь машину уже не считалось роскошью, поэтому, чтобы отличаться, автомобилисты украшали свои машины необычными рисунками или деталями. Первый такой автомобиль создали механики Джордж и Сэм Баррис. Со временем мода распространилась на мотоциклы и велосипеды.

"В поисках запчастей мы наведывались на заводы и металлобазы, - говорит Руслан. - Кое-что я снял со своего старого велосипеда. А рулевую колонку, педальный узел и крепления заднего колеса нашел на металлоломе».

Если обычный велосипед в среднем стоит от трех до девяти тысяч гривен, то кастомные - от девяти до тридцати. Позволить себе уникальный велосипед может не каждый. Впрочем, фанатов кастомной культуры в Украине больше, ежегодно на Kyiv Kustom Kulture Fest можно видеть все больше уникальных велосипедов.

Первый кастомные велосипед Руслан сделал для себя. Два следующих - купил украинец, живущий в Камбодже - для себя и своей жены.

"Из-за разницы во времени я мог говорить с ним только ночью. Ежедневно возвращался из пар в колледже, работал над велосипедом, а ночью делал домашние задания и разговаривал с заказчиком", - вспоминает Руслан. Заказчик прислал фото велосипеда, который ему понравился, и на его основе Руслан придумал уникальный дизайн, учтя параметры заказчика. Если в стандартных велосипедов есть размеры - S, M, L - то кастомных разрабатывают под будущего владельца. Расстояние от сиденья до педалей определяется по размеру ноги, длина рамы и размещения руля - по высоте туловища и длиной рук. Схему велосипеда распечатали в полный размер, рисовали его на асфальте и, когда гнули трубы для рамы, прилагали их к эскизу. Именно в изгибах была главное отличие велосипедов: с ломаными линиями - мужской, с изогнутыми - женский.

Среди велосипедов, которые создал собственноручно Руслан - с электрическим и бензиновым двигателем, на раме с дротиков, с пластиковым фальшивым баком, двухколесный с огромным рулем, а еще детский чоппер с автомобильным задним колесом. Руслан уже думает о том, какой уникальный велосипед смастерит следующим.