29 та 30 жовтня Львівський органний зал, Галицьке Музичне Товариство та Collegium запрошують долучитися до міжнародної конференції «Музика і політика» в рамках проєкту «Заборонена музика». Протягом двох днів близько п’ятнадцяти музикознавців обговорюватимуть питання культурного порозуміння та ролі митця у складний тоталітарний час.

«Заборонена музика» – це великий музично-історичний проєкт трьох країн: України, Німеччини та Швеції, який розповідає про роль митців в умовах тоталітарних режимів нацистської Німеччини та Радянського Союзу. Він показує силу мистецтва, що долає будь-які заборони задля утвердження загальнолюдських цінностей – гідності, свободи і толерантності.

Кожен охочий матиме нагоду долучитись до події та поставити свої запитання, адже конференція відбуватиметься в режимі онлайн, на facebook-сторінці Collegium management та сторінках стратегічних партнерів проєкту: Львівського органного залу, Галицького Музичного Товариства та Ukrainian Live. Трансляція розпочнеться 29 жовтня о 15:00 за київським часом.

Перший день конференції передбачає доповіді провідних музикознавців з України та інших Європейських країн про музику і політику, культурний контекст Нацистської Німеччини, Радянського Союзу та Португалії часів правління Салазара. Окрім цього, матиме місце розповідь про заборонених режимами композиторів Всеволода Задерацького, Анатолія Кос-Анатольського, Анджея Нікодемовича, Фріца Вайдліха, Ервіна Шульгофа та їхні твори. У конференції беруть участь, зокрема, такі відомі музикознавці, як Тереса Мазепа (Україна-Польща), Аделіна Єфіменко (Україна-Німеччина), Наталя Сиротинська (Україна), Любов Кияновська (Україна), Юрій Чекан (Україна), Гельмут Льоос (Німеччина), Стаффан Сторм (Швеція), Мірослав Димон (Польща).

Впродовж другого дня керівники та команда проєкту представлять друковане тримовне видання про мистецьке життя часів тоталітарних режимів та композиторів, яким випало творити у цей непростий час. Авторкою текстів стала відома музична критикиня та музикознавиця Любов Морозова.

Також усі глядачі конференції матитуть нагоду першими побачити записи трьох концертних програм проєкту, які були виконані оркестром Ukrainian Festival Orchestra під керівництвом Івана Остаповича та Даніеля Ганссона у Львівському органному залі.