синий кит, группы смерти, подросткиПильна увага шкільних робітників, прикута до "синіх китів", спровокувало сплеск інтересу у дітей та підлітків до груп самогубців. Про це пише "Вечірній Харків".

За словами президента асоціації багатодітних сімей АММА, доцента кафедри соціальної роботи та соціальної педагогіки Харківської гуманітарно-педагогічної академії Юлії Ібрагім, соціальні педагоги в школах в своєму прагненні врятувати малечу від страшної напасті часто діють настільки незграбно і грубо, що нерідко підштовхують хлопчаків і дівчат до небезпечних ігор.

- Наприклад, в школах влаштовуються прилюдні перевірки. При всьому класі змушують дітей закочувати рукава і показувати, чи немає у них на руках характерних подряпин, порізів, малюнків. Якщо викликав підозру або відмовився демонструвати при всіх частини тіла - відразу ж ставляться до відома батьки, - каже президент асоціації багатодітних сімей. - Але не всі батьки адекватно реагують на проблему. Часом непідготовлені належним чином мами і тата починають дорікати, сварити дитину, остаточно заганяючи її в стресовий стан і підштовхуючи до кроку, який може бути фатальним. По-друге, про "цікавій грі" раптом дізнаються і ті діти, які про її існування і не здогадувалися. Це збуджує інтерес спробувати, адже діти дуже цікаві. У деяких школах діти починають проходити квести цілими класами. Таким чином, якщо раніше тема стосувалася одиниць - дітлахів, у яких дійсно є проблеми у взаєминах, то зараз дітей і підлітків масово призводить до цих груп інтерес.

Тому, на думку Юлії Ібрагім, дуже важливо навчити педагогів акуратно розпізнати небезпечну ситуацію і делікатно захистити від неї дитину. Крім того, потрібно придушити інтерес підлітків до смертельного квесту.

- Потрібно продумати механізми, щоб діти сприймали смертельну гру як абсолютно дурну затію, а не як модну і цікаву, - каже вона. - Напевно, має з'явитися щось рівноцінне, що могло б захопити дітей, але при цьому мало б позитивний настрій. Можливо, за принципом тих же квестів і завдань, але спрямованих на розвиток навичок, отримання нових знань.

На думку експерта, це повинна бути комплексна робота, до якої необхідно залучити  IT-фахівців, педагогів, психологів, кіберполіції.


Пристальное внимание школьных работников, прикованное к "синим китам", спровоцировало всплеск интереса у детей и подростков к группам самоубийц. Об этом пишет "Вечерний Харьков".

По словам президента ассоциации многодетных семей АММА, доцента кафедры социальной работы и социальной педагогики Харьковской гуманитарно-педагогической академии Юлии Ибрагим, социальные педагоги в школах в своем стремлении спасти детвору от страшной напасти зачастую действуют настолько топорно и грубо, что нередко подталкивают мальчишек и девчонок к опасным играм.

— Например, в школах устраиваются прилюдные проверки. При всем классе заставляют детей закатывать рукава и показывать, нет ли у них на руках характерных царапин, порезов, рисунков. Если вызвал подозрение или отказался демонстрировать при всех части тела — сразу же ставятся в известность родители, — говорит президент ассоциации многодетных семей. — Но не все родители адекватно реагируют на проблему. Порой неподготовленные должным образом мамы и папы начинают упрекать, ругать ребенка, окончательно загоняя его в стрессовое состояние и подталкивая к шагу, который может быть фатальным. Во-вторых, об "интересной игре" вдруг узнают и те дети, которые о ее существовании и не догадывались. Это возбуждает интерес попробовать, ведь дети очень любопытны. В некоторых школах дети начинают проходить квесты целыми классами. Таким образом, если раньше тема касалась единиц — ребятишек, у которых действительно есть проблемы во взаимоотношениях, то сейчас детей и подростков массово приводит в эти группы интерес.

Поэтому, по мнению Юлии Ибрагим, очень важно научить педагогов аккуратно распознать опасную ситуацию и деликатно оградить от нее ребенка. Кроме того, нужно подавить интерес подростков к смертельному квесту.

— Нужно продумать механизмы, чтобы дети воспринимали смертельную игру как абсолютно глупую затею, а не как модную и интересную, — говорит она. — Наверное, должно появиться нечто равноценное, что могло бы увлечь детей, но при этом имело бы положительный настрой. Возможно, по принципу тех же квестов и заданий, но направленных на развитие навыков, получение новых знаний.

По мнению эксперта, это должна быть комплексная работа, к которой необходимо привлечь IT-специалистов, педагогов, психологов, киберполицию.