STATUS QUO

На Львівщині активісти блокують російські вагони із вугіллям

На залізничній станції Соснівка атовці та активісти більше десяти днів блокують російські вагони з вугіллям. Вимагають пояснень: яким чином порода із країни агресора опинилась у Західній Україні. Поки походження вугілля визначатимуть правоохоронці, активісти цілодобово чергують поблизу колії. Про це повідомляє zaxid.net.

Більше 11 днів активісти блокують російські вагони із вугіллям, аби ті не потрапили на збагачувальну фабрику у Соснівці. На акції збираються атовці, волонтери, шахтарі та мешканці Сокальського району.

Вагони із написом РЖД на станції Соснівка активісти помітили 1 вересня. Учасники бойових дій, шахтарі та мешканці зупинили поїзд і почали безстрокову акцію протесту.

"Інсайдерська інформація, що це вугілля закупила фірма з Одеси, в якої статутний капітал дві тисячі гривень. По розмові з директором збагачувальної фабрики вона підписала договір на переробку цього вугілля, тобто вони приїжджають, змішують з нашим вугіллям, аргелітом і відправляються на електростанції", — розповідає учасник бойових дій Іван Ройко.

У лісі поряд облаштували наметове містечко та цілодобове чергування, налагодили навіть волонтерську службу. Хтось долучається після роботи. У перші дні акція налічувала до півсотні небайдужих.

Впродовж десяти днів до блокадників приїжджають на переговори. Директор збагачувального підприємства, куди їхали вагони, за словами активістів не приховує, що горюча копалина російського походження. Навіть пропонував пікетувальникам угоду.

"Я можу поговорити з власником, що Львівщина регіон специфічний, давайте надамо допомогу Сільцю, Соснівці, відремонтуємо лікарню, дитячий садок", – каже директор.

В обласній адміністрації чекають на висновки експертизи у Києві. Вона має визначити якого походження вугілля у вагонах із російським маркуванням.

"Законних підстав для того, щоб не пускати його на територію України немає, крім випадку, якщо це є вугілля з непідконтрольних територій України, тобто антрацит. Скоріш за все, це не антрацит, тому є моральна дилема: з одного боку торгувати з агресором ми не хочемо, а з іншого ми маємо дефіцит вугілля", — пояснює голова Львівської облдержадмінстрації Маркіян Мальський.

У Службі безпеки України та поліції ситуацію поки що не коментують.


На железнодорожной станции Сосновка атовцы и активисты больше десяти дней блокируют российские вагоны с углем. Требуют объяснений: каким образом порода из страны агрессора оказалась в Западной Украине. Пока происхождение угля определять правоохранители, активисты круглосуточно дежурят возле колеи. Об этом сообщает zaxid.net

Более 11 дней активисты блокируют российские вагоны с углем, чтобы те не попали на обогатительную фабрику в Сосновке. На акции собираются атовцы, волонтеры, шахтеры и жители Сокальского района.

Вагоны с надписью РЖД на станции Сосновка активисты заметили 1 сентября. Участники боевых действий, шахтеры и жители остановили поезд и начали бессрочную акцию протеста.

"Инсайдерская информация, что этот уголь закупила фирма из Одессы, у которой уставный капитал две тысячи гривен. Из разговора с директором обогатительной фабрики она подписала договор на переработку этого угля, то есть они приезжают, смешивают с нашим углем, аргелитом и отправляют на электростанции", - рассказывает участник боевых действий Иван Ройко.

В лесу рядом обустроили палаточный городок и круглосуточное дежурят, наладили даже волонтерскую службу. Кто-то приобщается после работы. В первые дни акция насчитывала около полусотни неравнодушных.

В течение десяти дней к блокадникам приезжают на переговоры. Директор обогатительного предприятия, куда ехали вагоны, по словам активистов не скрывает, что горючее ископаемое российского происхождения. Даже предлагал пикетчикам соглашение.

"Я могу поговорить с владельцем, что Львовщина регион специфический, давайте окажем помощь деревушке, Сосновке, отремонтируем больницу, детский сад", - говорит директор.

Активисты считают, что это похоже на подкуп.

В областной администрации ждут заключения экспертизы в Украине. Она должна определить какого происхождения уголь в вагонах с российским маркировкой.

"Законных оснований для того, чтобы не пускать его на территорию Украины нет, кроме случая, если это уголь с неподконтрольных территорий Украины, то есть антрацит. Скорее всего, это не антрацит, поэтому есть моральная дилемма: с одной стороны торговать с агрессором мы не хотим, а с другой мы имеем дефицит угля", - объясняет председатель Львовской облгосадминстрации Маркиян Мальский.

В Службе безопасности Украины и полиции ситуацию пока не комментируют.