Варто знати, 25.10.2016

Як львів'янам платити за тепло, якщо вдома холодно

25.10.2016, 14:01

отопление, оплата

Підвищення вартості комунальних послуг аж ніяк не означає поліпшення їх якості. Навіть при сучасних непомірних для більшості населення тарифах в квартирах може бути холодно, а відкриття крана з гарячою водою - супроводжуватися реплікою персонажа з рязанівської комедії "О, тепленька пішла".


Сучасна нормативна база залишає споживачам можливості для пошуку "комунальної справедливості", якщо така була порушена.

Базові показники виглядають наступним чином.

  •     18° С - нижня межа температури повітря в житлових приміщеннях;
  •     20° С - нижня межа температури повітря в кутових кімнатах;
  •     Не нижче 50 і не вище 75° С - нормативна температура гарячої води у точці розбору;
  •     25,44 грн. - вартість опалення за один квадратний метр від "Львівтеплоенерго";
  •     71,54 грн. - вартість підігріву одного кубометра гарячої води за відсутності рушникосушильника, 77,42 - з рушникосушильником.

Тепер розглянемо основні відхилення від норми і "вигоди", які може придбати середньостатистичний споживач.

Несвоєчасне підключення опалення на початку опалювального сезону і дострокове закінчення опалювального сезону

Гарантовано скорочення оплати на 3,3% за добу. Тобто день, проведений без опалення оплачувати не потрібно, що, в принципі, і так само собою зрозуміло. Слід лише зафіксувати дату подачі тепла, а потім уважно вивчити квитанцію. Наприклад, якщо споживач проживає в квартирі розміром 50 кв. метрів, місячна плата за опалення складе 1 272 грн. Або близько 42 грн. на день. Дрібниця, але на дорозі не "валяється". За допомогою побутового калькулятора можна помножити кількість днів подачі тепла на поденну оплату.
Допитливим на замітку. Своєчасним початком опалювального сезону вважається подача тепла в перебігу трьох діб з середньою температурою нижче 8° С. Якщо ви ведете щоденник натураліста, то зможете самостійно визначити цей відрізок часу. Якщо ні, то доведеться покладатися на сумлінність постачальника послуги.

Порушення безперебійної подачі опалення

Слід мати на увазі, що перерва в подачі тепла на 12 годин на добу один раз на місяць відхиленням від норми не вважається.

Температура повітря в житлових приміщеннях нижче норми

Оплата повинна бути знижена на 5% за кожен градус нижче норми за період відхилення.
Повертаємося до нашого прикладу. При відхиленні від норми на 1° С оплата для володаря житла площею 50 кв. метрів буде знижена на 2,1 грн. в день. Як бачимо, це одна з найбільш невигідних пропозицій від постачальників тепла. Але, як то кажуть, duralex, sedlex - закон суворий, але це закон.
"Свято економії" може наступити тільки в тому випадку, якщо температура в приміщенні нижче 12° С (для кутових кімнат - нижче 14° С). Оплата не повинна стягуватися зовсім.
Знову ж відхилення від норми протягом 12 годин на добу раз на місяць відхиленням не вважається. Тобто не варто панікувати миттєво, а слід дочекатися стійкого похолодання в приміщенні.

Температура гарячої води не відповідає нормативній

При температурі гарячої води понад 50° С - плата стягується згідно з установленими тарифами.
Від 45° С до 49° С - плата зменшується на 10% за термін відхилення
Від 40° С до 44° С - плата зменшується на 30% за термін відхилення.
Нижче 40° С - плата стягується за строк відхилення як за холодну воду.
При існуючих нормативах - 3 кубометра гарячої води на людину - оплата за послугу для сім'ї з 3-х чоловік складе 643 грн. Якщо з гарячого крана протягом місяця буде текти вода температурою 40-44 ° С, то "знижка" складе трохи менше 192 грн. При нинішньому рівні знецінення національної валюти не дуже значна компенсація за незручності. Але балувати недобросовісних постачальників послуг теж не варто.
Якщо більше двох хвилин після відкриття водоразборного крана температура води не досягає норми - це теж привід пред'явити претензії постачальникам.
При стійких відхиленнях від норми є сенс встановити чотирьохтарифний лічильник, який визначає витрату води в залежності від її температури.
Як можемо помітити, прав у абонентів не багато, але вони все-таки є. А здатність їх відстояти залежить від індивідуального рівня активності окремо взятого споживача, оскільки порятунок замерзаючих - справа рук самих замерзаючих.

comments powered by Disqus
RSS
Наши новости на вашем сайте