Поняття держзакупівель завжди супроводжувалося великою кількістю питань, які не мають чіткої відповіді. Як відбувається закупівля? Як обираються постачальники? Чи є якась система або все відбувається навмання? Чи можна ознайомитися з процесом закупівлі? Ухвалення закону України «Про державні закупівлі» поставило крапку в нескінченній низці повторення цих питань.

По-перше, була створена система ProZorro, яка стала єдиним інформаційним простором для торгових контрагентів. Організатори отримали доступ до єдиної бази постачальників, постачальники – можливість бачити всі державні тендери та вибирати, де брати участь. Це позитивно вплинуло на аспект конкуренції – боротьба за право постачання товару замовнику велася на рівних. Замовник отримував набагато більше заявок, ніж раніше, і міг порівнювати ціни та умови різних постачальників, тим самим оптимізувавши закупівельний процес.

У багатьох виникає питання «як зареєструватися в прозоро?». Це відбувається тому, що безпосередньо на самому сайті немає форми реєстрації, як би ретельно її не шукали. ProZorro є своєрідною центральною базою даних, головним ресурсом, де зберігається вся інформація про державні тендери.

З самою базою даних робота неможлива, тому були створені спеціальні електронні торгові майданчики, які виступають своєрідною посередницькою ланкою. Це майданчики отримують особливу авторизацію і акредитацію для того, щоб підтвердити відповідність свого функціонала нормам державних закупівель. Всього є чотири рівні акредитації, кожен з яких відкриває нові можливості та умови для певних учасників. Електронний майданчик з усіма чотирма рівнями акредитації дозволяє працювати з допороговими та надпороговими закупівлями і постачальникам, і організаторам.

Таким чином, зареєструватися в прозорро не можна, реєстрація проходить на одному з торгових майданчиків. Вибір залишається за користувачем. Майданчики не відрізняються головними функціями, однак можуть мати різний інтерфейс і додаткові можливості, що спрощують роботу з торгами.

Державний тендер, оголошений на одному майданчику, дублюється на всіх інших. Зазвичай відбір учасників проводиться в три етапи:

  1. Підготовчий – розробка необхідних вимог до продукту або послуги, розміщення тендера, подача заявок.
  2. Визначення переможця – з переговорною процедурою або без.
  3. Завершальний – складання та підписання договору.

Дотримання правил торгових процедур гарантує успішний результат тендера. Зі свого боку, електронні майданчики забезпечують повну автоматизацію всіх етапів, консультаційну підтримку та максимально зручну взаємодію постачальника та організатора.